دکتر خبیری تاکید کرد: در صورت عدم دستیابی باشگاه های لیگ برتر به حداقل های لیگ حرفه ای تا سال 2009 ، AFC لیگ برتر فوتبال ایران را به رسمیت نخواهد شناخت.

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب به خبرنگارمهرافزود: ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی باشگاه های لیگ برتر به حداقل های مورد نظر AFC بسیارضروری است و درصورتی که ظرف دوسال آینده این حداقل ها درتیم های لیگ برتر ایران فراهم نشود، احتمال به رسمیت نشناختن لیگ برتر و ممانعت از حضور نمایندگان کشورمان درمسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا بسیار زیاد است.   

خبیری با بیان اینکه دو سال مدت زمان مناسبی برای دستیابی باشگاه های لیگ برتر به خواسته های مورد نظرAFC است، تصریح کرد: درحال حاضربخش عمده ای از باشگاه های لیگ برتر از شاخص های مورد نظرAFC  برخوردارند و با یک برنامه ریزی مناسب می توان کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری در این بخش را تامین کرد تا محرومیت های احتمالی AFC شامل حال فوتبال باشگاهی ما نشود.

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال با تاکید براینکه دستیابی به شاخص های مورد نظر AFC تمامی باشگاه های لیگ برتر را دربر می گیرد ، اظهار داشت : موضوعی که بسیاری از آن اشتباه نادرستی دارند این است که شاخص های AFC  تمامی باشگاه های لیگ برتر را دربر می گیرد و حتی در صورتی که یکی از باشگاه های لیگ برتر نیز فاقد استانداردهای لازم باشد، AFC  لیگ برتر فوتبال ایران را به رسمیت نخواهد شناخت و حتی مانع از حضور قهرمانان فوتبال ما در لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه فسلفه تعیین استانداردهای لیگ حرفه ای برای باشگاه های آسیایی با هدف رشد و توسعه فوتبال آسیا دنبال می شود اظهار داشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا با بررسی و مقایسه فوتبال آسیا با سایر قاره ها به این نتیجه رسیده که فوتبال در آسیا دچارعقب ماندگی های بسیاری است و توسعه فوتبال نیاز به توسعه باشگاه ها دارد و ازهمین رو با تعیین شاخص های مورد نظرتلاش می کند تا فوتبال آسیا حداقل ظرف چند سال آینده به رشد و توسعه لازم درزمینه کیفی و کمی دست یابد.

خبیری با اشاره به برخی از شاخص های فوتبال اظهار داشت: خصوصی بودن باشگاه ها و عدم وابستگی به دولت ، برخورداری از تسویه حساب مالی ، برخورداری از امکانات زمین و ورزشگاه ، برخورداری باشگاه ها از بخش های حقوقی و ... از جمله شاخص های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه های لیگ حرفه ای است که باید حداکثر تا سال 2009 در تیم های لیگ برتر فوتبال کشور ایجاد شود.