رشت- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تأکید بر اجرای حقوق شهروندی در جامعه، گفت: عملکرد دستگاه ها و مسئولان در این زمینه نظارت و پایش می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسم نژاد عصر دوشنبه در جلسه کارگروه صیانت از حقوق شهروندی گیلان با اشاره به اینکه مبانی حقوق شهروندی باید در جامعه اجرایی شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام ما برگرفته از آموزه‌های اسلامی باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم.

وی در ادامه به اهمیت صیانت از حقوق شهروندان از دیدگاه رهبری اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌ها باید به رسالت و وظایف خود در زمینه ایجاد بسترهای اجرای حقوق شهروندی در جامعه آگاه بوده و عمل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تأکید بر اجرای منشور حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی و با اشاره به اینکه وضعیت کنونی اجرای این قانون در دستگاه‌ها رضایت بخش نیست، گفت: دستگاه‌ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در حوزه عفاف و حجاب است، اضافه کرد: برخی در سطح جامعه به قانون، عرف و شرع عمل نمی‌کنند که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

قاسم نژاد با تأکید بر اینکه در حوزه حقوق شهروندی به مقوله آموزش نیز باید توجه شود، گفت: محیط زیست و حراست از آزادی بیان دو مقوله مهم در این حوزه است که باید به صورت کامل اجرایی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌ها و مسئولان در این بخش با دقت نظارت و پایش می‌شود، اظهار کرد: با جدیت به دنبال تأمین حقوق اساسی شهروندان و جبران کاستی‌های موجود باشیم.