یک رسانه عرب زبان در مطلبی با اشاره به اینکه رایزنی های مقامات «فتح» و «حماس» درخصوص انتخابات ملی فلسطین ادامه دارد، نوشت: دو طرف می خواهند بر سَر تشکیل دادگاه انتخابات توافق کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن مطلبی را در خصوص رایزنی های جنبش های «فتح» و «حماس» در خصوص انتخابات ملی فلسطین منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این روزنامه عرب زبان در مطلب خود آورده است: مقامات جنبش های فتح و حماس همچنان به رایزنی های خود درباره انتخابات ملی فلسطین ادامه می دهند. سران فتح و حماس به دنبال حصول توافقاتی در امتداد با تفاهمات نشست قاهره هستند.

در ادامه گزارش این روزنامه عرب زبان آمده است: فتح و حماس همچنین خود را برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری آماده می کنند. درحال حاضر اعضای جنبش فتح در حال بررسی گزینه‌های مورد نظر خود جهت نامزد کردن آنها در انتخابات مجلس قانونگذاری هستند.

جنبش‌های فتح و حماس علیرغم برخی اختلاف‌نظرهایی که با یکدیگر دارند، تلاش‌ها برای مشارکت در انتخابات مجلس قانونگذاری را کلید زده‌اند القدس العربی همچنین تأکید کرده است: این درحالی است که جنبش حماس نیز برای مشارکت در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین کمیته هایی را تشکیل داده است که ریاست کمیته مرکزی آن را «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش برعهده دارد.

این روزنامه چاپ لندن همچنین یادآور شده است: سلسله تحولات اخیر نشان از آن دارد که جنبش های فتح و حماس علیرغم برخی اختلاف نظرهایی که همچنان در خصوص برخی مسائل با یکدیگر دارند، تلاش های گسترده و البته فشرده خود برای مشارکت در انتخابات مجلس قانونگذاری را کلید زده اند.

القدس العربی در ادامه گزارش خود در خصوص رایزنی های انتخاباتی فتح و حماس، آورده است: «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأیید کرده است که این جنبش خود را برای مشارکت در انتخابات ملی فلسطین آماده می سازد. نزال گفته است که حماس به همین منظور ۴ کمیته تشکیل داده و ریاست کمیته عالی برعهده هنیه است.

روزنامه مذکور همچنین به نقل از محمد نزال خاطرنشان کرده است: حماس اصرار دارد که یک توافق ملی فلسطینی میان گروه های مختلف شکل گیرد. ما به رایزنی های خود با جنبش فتح در خصوص انتخابات ملی ادامه می دهیم. در آینده نزدیک نیز دیدارهایی میان فتح و حماس برای مشورت های بیشتر، انجام خواهد شد.

این روزنامه در ادامه به تلاش مقامات فتح و حماس برای توافق بر سَر تشکیل دادگاه انتخابات اشاره کرده و نوشته است: دو طرف قصد دارند تا پیش از ماه مارس دادگاه انتخابات را تشکیل دهند. وظیفه دادگاه انتخابات رسیدگی به شکایت های شرکت کننده در انتخابات خواهد بود. بنابراین، اگر کسی به کمیته برگزاری انتخابات شکایت کند و رأی این کمیته نظر او را تأمین نکند، شاکی می‌تواند شکایت خود را در مرحله بعد به دادگاه انتخابات ارجاع دهد.