دزفول- مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: لازم است کرونا در دزفول به صورت محله محور و بلوک‌بندی مدیریت شود و از ظرفیت‌های موجود در هر محله برای مدیریت این بیماری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیل مطلق عصر شنبه در جلسه هم اندیشی در راستای مدیریت بیماری کرونا و طرح شهید سلیمانی که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: کرونا یک طغیان بود که از سال گذشته وارد کشور شد که برای مدیریت هر طغیانی ابتدا باید ابعاد مختلف آن را به درستی شناخت و سپس در خصوص آن آگاهی کسب کرد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به صورت مرتب در حال جهش است و ممکن است رفتار آن در هر نقطه‌ای متفاوت باشد، افزود: برای مهار طغیان کرونا باید برنامه‌ریزی درست داشته باشیم؛ مثلاً مقاله‌های علمی در جهان مرگ روزانه یک هزار و ۲۰۰ نفر بر اثر کرونا در بهمن‌ماه را برای ایران پیش‌بینی کردند اما برنامه‌ریزی‌های اصولی همچون اجرای طرح شهید سلیمانی باعث شد که آمار فوت روزانه در بهمن‌ماه به ۷۰ تا ۸۰ مورد برسد.

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: اگر طرح شهید سلیمانی به درستی و مستمر اجرا می‌شد شاهد وضعیت فعلی در خوزستان و دزفول نبودیم چرا که شعار این طرح هر خانه یک پایگاه بهداشت بود؛ اگر این شعار این طرح محقق می‌شد قطعاً بیشترین موارد ابتلاء به کرونا در دزفول در دور همی‌های خانوادگی، محل کار، مراسم عروسی، تشییع، ترحیم و… نبود.

مطلق تأکید کرد: کرونا در دزفول به صورت محله محور مدیریت می‌شود، به این صورت که تمام شهرستان بلوک‌بندی شود و هر خانه به یک پایگاه بهداشت تبدیل شود که لازم است این امر مهم در سریع‌ترین زمان ممکن توسط ستاد کرونای شهرستان اجرایی شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت صداوسیما، شیوخ، معتمدان و روحانیان در زمینه آگاه‌سازی مردم، گفت: متولیان کرونا در دزفول همچون ایام دفاع مقدس در هر محله و نقطه یک پایگاه ایجاد کنند و سپس از ظرفیت‌های موجود در هر بلوک برای مدیریت این بیماری استفاده شود.

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون تمام کشور ممکن است چند سال طول بکشد، گفت: ما در یک دهکده جهانی زندگی می‌کنیم؛ بنابراین تمام افراد کره زمین باید واکسیناسیون شوند تا یک سطح ایمنی کامل به دست آید.

مطلق عنوان کرد: بنابراین تا زمان تحقق واکسیناسیون همگانی، باید تمرکز خود را روی پروتکل‌های بهداشتی و افزایش سطح سواد سلامت مردم بگذاریم چرا که اگر مردم به صورت ۱۰۰ درصدی آگاه باشند قطعاً همچون سایر بحران‌ها با ما همکاری خواهند کرد.

به گزارش مهر، ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.