دهلران-امام جمعه شهرستان دهلران گفت: اجرای طرح های بیابان زدایی و جنگل کاری در حوزه شهرستان دهلران قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن موسوی ظهر جمعه در مراسم روز درخت کاری د ر دهلران اظهار کرد: اهمیت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ضروری است و کوچک‌ترین سهل انگاری می‌تواند منجر به حوادث بزرگ و خسارات جبران ناپذیر به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی شود.

وی بیان داشت: در آموزه‌های دینی تاکید فراوانی در حوزه درخت کاری و حفاظت از منابع طبیعی وجود دارد و ما باید به این موضوعات در که در آموزه‌های دینی اشاره شده توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام سید موسوی گفت: در حوزه مبارزه با بیابان زدایی در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است و با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان باید بیابان زدایی و توسعه جنگل کاری همچنان در شهرستان تداوم داشته باشد.

امام جمعه دهلران با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه نسل‌ها است، گفت: همه ما باید از آن حفاظت و حراست کنیم و در کاشت نهال مشارکت داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در امسال در شهرستان دهلران صورت گرفت همکاری مشترک حوزه علمیه دهلران با منابع طبیعی و توزیع نهال مثمر در بین روستاهای هدف شهرستان بود.

وی گفت: باید به سمت نهال‌های مثمر برویم چرا که می‌تواند در بحث معیشت اقتصاد خانواده‌ها واقع مؤثر باشد.

امام جمعه دهلران افزود: حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش پرورش باید در راستای نهادینه شدن انس با طبیعت آموزش حفاظت از طبیعت را در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.