کرمانشاه- رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: ۳۵۰ زندانی طی سال جاری توسط این سازمان در استان کرمانشاه آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول بهرامی پور بعد از ظهر امروز در آئین چهارمین مرحله آزادسازی زندانیان جرایم مالی در سال ۹۹ که در دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از هفته بسیج در آذرماه سال جاری تاکنون در راستای تعامل با اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه آزادسازی زندانیان در چهار مرحله انجام شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه افزود: ۱۸ گروه جهادی حقوقدانان بسیجی با ۵۴ ساعت فعالیت در زندان‌های این استان به ارائه خدمات حقوقی و قضائی به زندانیان پرداخته و ۶۵۶ مورد مشاوره حقوقی رایگان به زندانیان ارائه دادند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه تصریح کرد: ۴۰ فقره وکالت رایگان زندانیان، ۲۰ فقره کارشناسی رایگان پرونده‌های زندانیان، اهدای پنج هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های زندان‌های سطح استان کرمانشاه، توزیع سه هزار و ۱۷۹ بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند، اهدای ۹۰ کارت هدیه به زندانیان و آزادسازی ۳۵۰ نفر از زندانیان از اقدامات سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه است.

بهرامی پور با اشاره به آزادسازی ۶۷ زندانی به مناسبت شهادت امام کاظم (ع)، فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) و نزدیکی سال نو بیان کرد: خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه ارزشی حدود ۲ و نیم میلیارد تومان دارد.

وی مهمترین راهبرد و هدف سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه را کمک به سازمان زندان‌ها و نهضت آزادسازی زندانیان و فرهنگ سازی این امر خیر در جامعه دانست و گفت: پس از آغاز این طرح توسط سازمان بسیج حقوقدانان خوشبختانه بسیاری از ادارات، نهادها و گروه‌های مردمی در این امر خیر شرکت و ورود کردند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه از همکاری و پشتیبانی فرماندهی سپاه این استان، رئیس کل دادگستری، دادستان، مدیرکل و مسئولان زندان‌ها و اصحاب رسانه در راستای فرهنگ سازی در جامعه خبر داد.