رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی نیازمند تخصص است، گفت: تولیدکنندگان در حوزه بازاریابی تیم و تشکیلات قدرتمندی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دلق پوش عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان با اشاره به اینکه صادرات در شرایط دشوار اقتصادی و تحریم‌های خصمانه از منظر سیاسی صادرات، راهبردی دشمن شکن و نشانگر اقتدار کشور است، اظهار کرد: صادرات از منظر اقتصادی؛ بیانگر قدرت بالای تعاملات تجاری و ارتقای کیفی محصولات تولیدی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به توانمندی بالای بازرگانان و صادرکنندگان گیلانی در ایام تحریم و وجود محدودیت‌ها اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۹۲ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه صادرات به منزله بلوغ و رشد یافتگی پروسه تولید محصول و یا خدمات است، گفت: توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای خارجی نیازمند تخصص است بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی در حوزه بازار و بازاریابی تیم و تشکیلات قدرتمندی ندارند و تمام دغدغه‌های مدیران واحدهای صنعتی تولید و حواشی آن است.

دلق پوش با تأکید بر ضرورت حرکت واحدها به سمت دانش بنیان شدن، اضافه کرد: حرکت در این مسیر زمینه را برای تولید محصولاتی باکیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه صادرات برای جهانی شدن نیازمند پشتیبانی و ایجاد زیر ساخت‌های لجستیکی است، افزود: تشکیل شرکت‌های مدیریت و خدمات صادراتی بسیار ضروری می‌شود و خوشه‌های صادراتی و برند سازی منسجم و ترسیم راه و تعریف استراتژی صادراتی تیم تخصصی می‌خواهد.

دلق پوش شناسایی فرصت‌ها و راه‌های مؤثر در جهت توسعه صادرات غیرنفتی و بهره گیری از همه ظرفیت‌های لجستیکی فنی و علمی موجود در کشور به جهت خدمت رسانی به صادرکنندگان و رفع دغدغه‌های ایشان از اولویت‌های این سازمان صمت برشمرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۱۹ برگزیده صادراتی به عنوان صادرکننده نمونه استان گیلان تجلیل شد.