معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با بیان اینکه دیوان عدالت اداری نباید به حدود صلاحیت وزارت علوم وارد شود، گفت: دیوان به تدریج به این نتیجه خواهد رسید.

علی اسلامی پناه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه دیوان عدالت اداری تا چه حدی می‌تواند در محتوای علمی و آموزشی ورود داشته باشد گفت: اصولاً در کشورهای دیگر دیوان عدالت اداری زیر نظر قوه مجریه فعالیت می‌کند یعنی یک هیأت هایی به مسائل رسیدگی می‌کنند و در نهایت به دیوان ارائه می‌شود که به آن شورای دولتی می‌گویند و همان شورا به مسائل مربوطه رسیدگی می‌کند و کافی است.

وی ادامه داد: اما در کشور ما دیوان عدالت اداری زیر نظر قوه قضائیه قرار داشته و فعالیت می‌کند، از یک طرف مسائل آموزشی مطرح شده و کمیته‌های انضباطی تشکیل می‌شوند و وقتی به رأی قطعی رسیدند، تازه به دیوان ارجاع داده می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه‌ای دارد که دیوان در مسائل آموزشی و تخصصی نباید زیاد ورود نکند، وزارت علوم خود یک هیأت عالی تجدد نظر دارد، دیوان عدالت اداری هم همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: در مجموع تقریباً دیوان عدالت اداری نیز کم کم به این نتیجه می‌رسد که جاهایی که حدود صلاحیت وزارت علوم و دانشگاه‌ها است، ورود نکند.