سنندج- مدیر کل دامپزشکی کردستان از اتمام طرح زمستانه واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری تب برفکی دامی در هزار روستای استان خبر داد.

مجتبی ورمقانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با همکاری مسئولان استانی و سازمان دامپزشکی کشور اعتبار لازم برای خرید واکسن تب برفکی در استان تأمین شد.

وی افزود: مرحله زمستانه واکسیناسیون سراسری جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی با اولویت مناطق محروم و دور افتاده روستایی، کانون بیماری در سال‌های گذشته، شعاع کانون و نقاط پر خطر استان نظیر روستاهای نوار مرزی با موفقیت به پایان رسید.

ورمقانی اعلام کرد: این فاز با بهره گیری از توان اکیپ‌های بخش دولتی و غیر دولتی به مدت ۳۳ روز کاری با واکسیناسیون یک میلیون و ۳۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین و با مراجعه به هزار روستای محروم و دور افتاده استان به صورت کاملاً رایگان انجام گرفت.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان گفت: اجرای این طرح از آن جهت دارای اهمیت بالاست که در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبارات، انجام واکسیناسیون علیه این بیماری در سراسر کشور از حالت رایگان خارج و بهادار شده است اما در کردستان با پیگیری‌های مستمر و حمایت مسئولان اجرای این طرح به صورت کاملاً رایگان انجام می‌گیرد.

وی افزود: این اقدام گامی مهم در راستای کمک به اقتصاد و معیشت روستاییان است و زمینه‌های رضایت دامداران و روستاییان را در کردستان فراهم کرده است.