بجنورد- امام جمعه بجنورد ضمن تاکید بر لزوم خدمت خالصانه به محرومان، گفت: مردم ایران تا به امروز در مسیر ولایت و اهل‌بیت (ع) حرکت کرده‌اند لذا شایسته دریافت خدمات بیشتری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر شنبه در مراسم افتتاح مرکز خیریه حضرت رقیه (س) در بجنورد، با اشاره به اجر و قرب خدمت به مردم به‌ویژه به نیازمندان و محرومان، اظهار کرد: اگر خدمت به خلق‌الله خالصانه انجام شود، افزون بر آثار و برکات مادی و دنیوی، سبب سعادتمندی انسان در آخرت می‌شود.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در سرای باقی و دنیای آخرت گریه بر سیدالشهدا (ع) و خدمت به خلق خدا گران خریداری می‌شود، بیان کرد: اگر کسی بدون هیچ چشم داشتی و قربة الی الله به خلق خدمت کند بدون شک مزد و پاداشی که از خداوند می‌گیرد قابل قیاس با تقدیرهای دنیوی نیست.

وی افزود: اگر در دنیا از خادم خالص خلق‌الله هزار بار هم که تقدیر کنیم باز هم با ذره‌ای از تقدیر و تجلیل خداوند برابری نمی‌کند؛ زیرا تقدیر حق‌تعالی بهشت و مغفرت الهی است، در ثانی خود اینکه خداوند به انسان عنایت کند بالاترین لطف محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: از خداوند می‌خواهیم به همه مسئولانی که در مسیر خدمت به خلق تلاش می‌کنند اخلاص و توان بیشتری بدهد؛ زیرا مردم شهیدپرور و جهادی و ولایی ایران شایسته خدمات بیشتر و بهتری هستند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به خصیصه ولایی و محب اهل‌بیت (ع) بودن ملت ایران، تصریح کرد: سفر امام رضا (ع) به ایران، تحولی در همه ابعاد این کشور و جامعه آن ایجاد کرد و امام رضا (ع) با سفر خود به این منطقه مردم ایران را محب اهل‌بیت (ع) کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در انتها گفت: مردم ایران گوهرشناس هستند؛ زیرا نه بنی‌امیه و نه بنی‌عباس نتوانستند آن‌ها را بخرند اما بنی‌هاشم و اهل‌بیت (ع) که در قدرت ظاهری هم نبودند توانستند بر قلوب مردم ایران حکمرانی کنند؛ زیرا مردم ایران گوهر اهل‌بیت (ع) را شناختند و به آن‌ها ایمان آوردند و تا به امروز در مسیر ولایت و اهل‌بیت (ع) حرکت می‌کنند؛ ازاین‌رو این مردم شایسته خدمات بهتر و بیشتری هستند.