یاسوج- هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با تئاتر پلاکارد به جنگ پاندمی کرونا رفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایش خیابانی «پاندمی یا همه گیری» با شیوه پلاکارد در شهرستان بویراحمد اجرا شد.

اکبر آئین در حاشیه اجرای نمایش خیابانی " پاندمی یا همه گیری" در شهر یاسوج افزود: این نمایش به همت حوزه هنری استان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اجرا شد.

وی با بیان اینکه هنرمندان در اجرای نمایش‌های خیابانی می‌توانند بیشترین تأثیر را بر مخاطب داشته باشند، گفت: این نوع نمایش هم جنبه آموزشی را برای مخاطب داشته و هم شاهد تأثیر گذاری بر مخاطب هستیم.

آئین اظهار داشت: پس از یک وقفه طولانی ای در مواجهه با اجراهای زنده تئاتر خیابانی، امروز با شیوه‌ای متفاوت شاهد اجرایی از هنرمندان استان در سطح شهر یاسوج بودیم که امیدواریم با توجه به شرایط حساس کنونی بتوانیم قدم کوچکی برای جلوگیری از پیک چهارم کرونا ویروس برداشته باشیم.

وی تئاتر را یکی از روش‌های مؤثر در آموزش و پیشگیری دانست و گفت: هنرمندان تئاتر در این اجراها می‌توانند با مردم ارتباط مستقیمی بگیرند و در این بین نکاتی را عنوان کنند که در یاد و ذهن تماشاچی ماندگار شود.

آئین اظهار داشت: در روزهای آینده این اجرا در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه و چرام پذیرای مردم خواهد بود و حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان با روی آوردن به چنین شیوه‌ای سعی در تأثیر گذاری بیشتری بین آحاد مردم دارد و با توجه به تأثیر گذاری ای که هنر نمایش بر روی مردم دارد و با استفاده از ظرفیت خوب هنرمند استان و ارتباط مؤثری که با آنها دارد دست به چنین کاری زده که امیدواریم شاهد تأثیر گذاری آن در بین مردم جامه باشیم.

وی افزود: این اجراها می‌تواند الگوی مناسبی برای بهره برداری دیگر استان‌های کشور و حتی تجربه‌های بین المللی با این شیوه خلاقانه باشد.

آئین تصریح کرد: این اجرا به صورت تئاتر پلاکارد توسط گروه تئاتر «وار» به سرپرستی «ثارالله آذریتون» طراحی شده و هنرمندان در این اجرا با استفاده از ظرفیت این شیوه نمایشی بر سر چهار راه و خیابان‌ها به اجرا می‌پردازند و برای آگاهی و اطلاع مردم از وضعیت قرمز و جلوگیری از پیک چهارم کرونا ویروس و هشدار به مردم بسیار مؤثر است.

مسئول نمایش حوزه هنری استان با بیان اینکه امیدواریم که مردم این ویروس را بیشتر جدی بگیرند و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند تا شاهد درگیری کمتر هموطنان و همشهریانمان با این ویروس باشیم، گفت: تلاش ما در آینده توسعه فرآیند تولید و اجرای تئاتر خیابانی در سطح استان و به خصوص شهرستان‌ها خواهد بود و به طور قطع در این رویدادها گروه‌های بیشتری از فعالین تئاتر خیابانی استان فعالیت خواهند کرد.