وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به نقش دموکرات ها در تجاوز سعودی به یمن، در گفتگویی که با نماینده ویژه سازمان ملل داشت؛ از تلاش برای پایان بحران در این کشور گفت!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، مدعی شد که دولت جدید واشنگتن به دنبال تشدید تلاش های دیپلماتیک در راستای پایان دادن به جنگ یمن است.

در بیانیه ای که از سوی وزارت خارجه آمریکا ارائه شد؛ ادعا می شود که واشنگتن از یمنی متحد و باثبات که عاری از نفوذ بیگانگان باشد حمایت می کند و اینکه برای پایان دادن به بحران این کشور، راه حل نظامی وجود ندارد.

بلینکن در حالی این ادعا را مطرح می کند که تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و با چراغ سبز دولت دموکرات او آغاز شد که از قضا بلینکن هم عضوی از آن بود.

جالب آن است که اکنون دموکرات ها برای تبرئه خود از اتهام همدستی در این جنایت، مدعی هستند که مجبور به سوار شدن در ماشین جنگی سعودی بودند. چندی پیش «رابرت مالی» که اکنون نماینده آمریکا در امور ایران است، در یادداشتی که در «فارن افرز» منتشر شد، در اظهارنظری که مصداق عذر بدتر از گناه است؛ مدعی شد: مجبور بودیم این کار را کنیم تا در فرصت مناسب، فرمان را از این راننده مست بگیریم!