کتاب «هیس هیسی چی می‌بافه؟» سروده زهرا موسوی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «هیس‌هیسی چی می‌بافه؟» سروده زهرا موسوی به‌تازگی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب سومین‌عنوان از مجموعه‌کتاب‌های «این جوری بود، اون جوری شد» است که این‌ناشر برای گروه سنی الف و ب منتشر می‌کند.

این‌کتاب به مخاطب خود می‌گوید: پروانه‌ها را دیده‌ای؟ دیده‌ای چقدر قشنگ هستند؟ به نظرت اول اولش که به دنیا آمدند به این قشنگی بودند؟ از همان موقع این بال‌های رنگارنگ را داشتند؟ اینقدر سبک و راحت پرواز می‌کردند؟ بله؟ نه؟ اگر دوست‌داری بدانی پروانه‌ها اولش چی بودند و چه شکلی بودند این کتاب را بخوان.

به این‌ترتیب، «هیس هیسی چی می‌بافه؟» در قالب شعر و تصاویر، کودکان را با مراحل تبدیل شدن لارو به یک پروانه آشنا می‌کند. این مجموعه کتاب‌ که تاکنون سه‌ جلد از آن چاپ و منتشر شده، کودکان را با مراحل رشد و تغییر و تحول جانوران و گیاهان در طبیعت آشنا می‌کند.

کشف و ارتباط با دنیای جانوران برای کودکان باعث پرورش رفتار حمایتگرایانه و حس مسئولیت‌پذیری می‌شود به همین دلیل هدف اصلی آموزش محیط‌زیست در اوایل دوران کودکی، باید ایجاد و رشد همدلی بین کودک و جهان طبیعی باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای پرورش حس همدلی، ایجاد روابط با جانوران و شناخت آنها است و در این راه خواندن کتاب‌هایی که بر پایه حیوانات است می‌تواند راه بسیار مناسبی باشد.

این‌کتاب با ۲۸ صفحه و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.