بیرجند _ فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۷۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا امروز ۷۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۸۳ درصد مواد مخدر کشف شده از نوع تریاک بوده است، ادامه داد: ۱۱۳ باند مواد مخدر در استان منهدم شده است.

وی افزود: در سال جاری ۴۰ درصد افزایش دستگیری خرده فروشان و معتادین را داشته ایم.

فرشید بیان داشت: بیش از ۴۰ طرح پاکسازی محلات الوده را داشته ایم که ۲۰ محل پلمب شده است.

وی از رشد ۷۲ درصد کشفیات سلاح غیرمجاز خبرداد و افزود: عمده کشفیات مربوط به سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

وی با بیان اینکه برخورد با ارازل و اوباش و دستگیری امسال ۱۵۱ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: بیش از ۴۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی کشفیات کالاهای احتکار شده ادامه داد: ارزش کالاهای احتکار شده بیش از ۲۷ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ واحد مددکاری در کلانتری ها و مرکز مشاوره در بیرجند عنوان کرد :۱۱ هزار و ۲۰۰ پرونده به واحدها تحویل شده که ۸۵ درصد منجر به مصالحه شده است.

سردار فرشید ادامه داد: از ابتدای امسال ۷ هزار و ۴۰۰ فقره تصادف درون شهری در استان رخ داده است.

وی عنوان کرد: ۷۷ درصد تصادفات خسارتی، ۲۲ درصد جرحی و یک درصد فوتی بوده است.

به گفته وی از ابتدای امسال در تصادفات درون شهری ۲۶ نفر جان خود را از دست داده اند که ۵ نفر فوتی کمتر از سال گذشته بوده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۳۵ هزار وسیله نقلیه در استان شماره گذاری شده است، تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ گواهینامه از ابتدای امسال صادر شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سرقت ها در استان ۲۷ درصد افزایش داشته است، گفت: بسیاری از سرقت ها به دلیل سهل انگاری مال باخته بوده است.

فرشید با بیان اینکه ۷۵ درصد سرقت ها کشف شده است، عنوان کرد: ۵۱ درصد سرقت های خرد بوده است که ۲۶ درصد آنها مربوط به محتویات و قطعات خودرو بوده است.

وی ادامه داد: ۲۵ درصد سرقت ها نیز مربوط به اماکن خصوصی و عمدتاً از ساختمان های در حال ساخت بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد سرقت منازل بوده است، بیان داشت: ۴درصد سرقت ها موتور سیکلت، ۴درصد سرقت احشام و ۳ درصد سرقت از اماکن دولتی بوده است.

وی افزود: ۸۸ درصد سرقت ها در شهرستان های بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۳۹۴ هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز فوریت های پلیس استان از ابتدای امسال برقرار شده است، عنوان کرد: ۴۶ درصد تماس ها منجر به انجام عملیات پلیسی شده است.

وی اظهارکرد: مجموع تماس ها ۶درصد افزایش داشته و از مجموع تماس ها ۲۰ درصد غیر قابل رسیدگی بوده است.

سردار فرشید به فعالیت سامانه ۱۹۷ نیز اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۱۵ هزار تماس با این سامانه داشته ایم که ۲۸ درصد تقدیر و تشکر، ۱ درصد شکایت، ۱۵ درصد انتقاد و ۵۱ درصد تماس ها منجر به راهنمایی شده است.

وی با اشاره به مصوبه ستاد کرونا در خصوص منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در معابر شهری اشاره کرد و افزود: در این راستا بیش از ۹۴۰۰ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال قانون شده است.

وی از مردم استان خواست به مصوبات ستاد کرونا توجه کنند تا شاهد افزایش کرونا و جریمه ها نباشیم.