مسئول ستاد حوادث غیر مترقبه استان ایلام گفت: میزان خسارت ناشی از آتش سوزی شمال ایلام به احتمال زیاد فردا مشخص و اعلام خواهد شد.

علی جامی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ساعت 9 صبح امروز آتش سوزی در ارتفاعات شمال استان ایلام رخ داد که این آتش سوزی به پوشش گیاهی در جنگل های شمالی این استان نیز خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم خرداد ماه امسال تا کنون، آتش سوزی امروز، شانزدهمین آتش سوزی در این منطقه است ، گفت: این آتش سوزی ها سهوی و طبیعی است، چون بسیاری از خانواده ها روزهای جمعه برای تفریح به این مکان می روند، بنابر این با روشن کردن آتش در این منطقه احتمال زبانه کشیدن و سرایت آن به پوشش های گیاهی وجود دارد.

مسئول ستاد حوادث غیر مترقبه استان ایلام تصریح کرد: میزان آتش سوزی زیاد نبود، اما به علت صعب العبور بودن این منطقه و عدم امکان استفاده از خودرو برای امداد رسانی، نیروها مجبور شدند برای مهار این آتش سوزی پیاده به این منطقه بروند و درنهایت نیز این آتش سوزی ساعت 14 امروز به صورت کامل مهار شد.

وی با بیان اینکه هنوز میزان خسارت و وسعت این آتش سوزی مشخص نشده است، اظهار داشت: فردا با اعزام کارشناسان به این منطقه، میزان خسارت پوشش گیاهی مشخص خواهد شد.