یک سایت خبری با استناد به یک سند فوق سری از تصمیم نیروهای امنیتی وابسته به ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای کودتا علیه دولت وحدت ملی به رهبری حماس در غزه یک روز پیش از تسلط این جنبش بر غزه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت اینترنتی Palestine times با انتشار سندی که دارای سربرگ تشکیلات خودگردان حوزه ریاست و با مهر فوق محرمانه است، فاش کرد که سرویس های امنیتی این تشکیلات یک روز پیش از تسلط کامل حماس بر غزه قصد انجام کودتای نظامی علیه دولت وحدت ملی داشتند که با اقدام حماس غافلگیر شدند.

این اسناد که مهر "بسیار محرمانه" بر روی آن درج شده،نشان دهنده تلاش های این فرماندهان دربرنامه ریزی و آماده باش کامل برای اجرای دور جدیدی ازدرگیری و آشوب در غزه داشت که قرار بود بر اساس آن، با کشتار و توطئه برضد اعضای حماس دردرجه اول و مردم غزه در مرحله بعدی، دولت وحدت ملی به رهبری حماس را سرنگون کرده و خود قدرت را در دست گیرند .
انتشار این اسناد در حالی است که دو ماه پیش از تحولات اخیر در غزه، آمریکا ژنرال کیت دایتون از اعضای بلندپایه سابق  سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا)را برای آموزش نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان، روانه فلسطین کرده بود.

بر اساس این سند محرمانه، دوره جدید آشوب ها بر ضد حماس که طرح آن از سوی سرلشگر فرمانده دستگاههای امنیتی ریاست تشکیلات خودگردان تایید شده بود، قرار بود یک یا دو روز پیش از سیطره کامل حماس بر غزه عملی شود که به دلایلی به تاخیر افتاد .

 

                                    کپی  اصل سند

 این اسناد که نام "فرمان عملیات شماره 10 " در گردان اول دستگاه امنیت ملی را بر خود نهاده است، به صراحت نشان دهنده  دستور مستقیم به عوامل اجرایی دستگاه امنیتی است که وزارتخانه ها و موسسات دولتی را به عنوان محل فعالیت اعضای حماس اشغال کنند و با نصب کمین در مسیراعضای حماس، آنها را دستگیر و با استقرار بر بام و برج های بلند و ساختمان وزارتخانه ها، ضمن سیطره کامل بر منطقه، این اماکن را به اشغال نظامی خود درآورند.

این اسناد همچنین نحوه  پخش عناصر دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان و تامین سلاح و مهمات و جنگ افزار و دستگاه های مخابراتی و ارتباط با فرماندهی و اتاقهای مرکزی رهبری عملیات برای اجرای مرحله به مرحله سیطره بر غزه را به تفصیل توضیح می دهد.

لازم به ذکر است،روز پنجشنبه 24 خرداد درادامه درگیری ها بین طرفداران دو جنبش حماس و فتح ، نیروهای حماس توانستند کنترل نوارغزه را به طور کامل به دست بگیرند پس از این حادثه، ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیزبا برکناری اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت وحدت ملی فلسطین از مقام خود، سلام فیاض وزیر دارایی دولت برکنار شده هنیه را مامور تشکیل دولت فوق العاده کرد.