کرج - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران در شهر فردیس منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان رستمیان بعد از ظهر چهارشنبه در گردهمایی کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز برای تحقق آرمان‌های انقلاب و نظام ۵ هزار و ۲۵۰ شهید والامقام، ۱۲ هزار جانباز و ۹۵۳ آزاده سرافراز را تقدیم کرده است.

وی بیان کرد: مردم البرز ویژگی‌های بارزی همانند فرهنگ جهاد، مجاهدت و از خودگذشتگی دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه بنیاد شهید استان البرز ۱۹۰ پرسنل مسئولیت تکریم و احترام خانواده شهدا را به عهده دارند، تصریح کرد: علاوه بر جامعه هدف که مأموریت ماست، بیشترین آمار ایثارگران برای اشتغال و درمان از سراسر کشور در استان البرز سکونت دارند و جمعیت آنها به ۱۷ هزار نفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه ظرفیت و امکاناتشان متناسب با مأموریتشان نیست و نیازمند توجه نماینده ولی فقیه و امور ایثارگران و ریاست بنیاد شهید دارد.

رستمیان با بیان اینکه با تمام مشکلات در همه شاخصه‌های عملکردی استان البرز در اکثر شاخصه‌های جزو استان‌های اول و چهارم است، خاطرنشان کرد: و این امر مرهون تلاش همکاران در بنیاد شهید استان البرز است.

وی با بیان اینکه با برگزاری محافل و مجالس فعالیت‌های فرهنگی را با تمام توان انجام دادیم، گفت: ۲ هزار نفر از خانواده معظم شهدا را به اردوی فرهنگی در کُردان اعزام کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اقدامات خوبی داشتیم، اظهار کرد: روز گذشته تفاهم‌نامه ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران در شهر فردیس منعقد شد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سیاهکلان کرج

وی با بیان اینکه همچنین عملیات اجرایی ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سیاهکلان کرج آغاز شد، بیان کرد: همچنین ۴۰۰ واحد مسکونی نیز در شهر جدید هشتگرد ویژه ایثارگران در حال ساخت است.

رستمیان در خصوص خدمات درمانی جامعه ایثارگران تصریح کرد: خدمات درمانی با تلاش بخش مربوطه به تثبیت رسیده، خدمات بیمه‌ای و درمانی به روز شده است و اگر در این زمینه موانعی وجود دارد برداشته می‌شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات بنیاد شهید استان البرز خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون نیز یک هزار و ۶۰۰ پرستار برای والدین شهدا برقرار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: یکی از مشکلات بنیاد شهید خارج شدن این ارگان از مأموریت اصلی فرهنگی خود به سوی اقدامات خدماتی است.

وی با بیان اینکه باید راهبردهای فرهنگی را تعریف کنیم و چشم‌انداز و برنامه‌ریزی در این زمینه داشته باشیم، متذکر شد: متأسفانه برنامه‌های این سازمان پیوست فرهنگی ندارند و نگاه خدماتی به بنیاد وجود دارد و گاهی تصمیمات اقتضایی گرفته می‌شود.