یزدـ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از تکمیل ۳۳ پروژه عمرانی نیمه‌تمام طی سال جاری در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقیان روز چهارشنبه در نشست خبری آنلاین در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد پروژه‌های نیمه تمام اظهار داشت: تلاش شد تا با تخصیص اعتبار و در مواردی مشارکت بخش خصوصی، پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و امسال ۳۳ پروژه عمرانی نیمه تمام تکمیل و بهره برداری شد.

وی اظهار امیدواری کرد: پروژه های باقیمانده نیز با برنامه ریزی درست دولت آینده تکمیل و برای مردم یزد قابل بهره برداری شود.

صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن از یزد به عنوان یکی از استانهای پیشرو در این زمینه یاد کرد و افزود: به زودی اولین پروژه اقدام ملی مسکن کشور در یزد بهره برداری می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد یادآور شد: در استان یزد ۲۲ هزار نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر واجد شرایط اولیه بودند که ۱۰ هزار نفر از آنها برای افتتاح حساب و واریز وجه اولیه اقدام کردند.

ریزش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در یزد

صادقیان ادامه داد: تاکنون ۷ هزار و ۷۰۰ نفر نسبت به واریز وجه در استان اقدام کردند که این ریزش به دلیل مشکلات مردم در زمینه تامین آورده متقاضیان است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه تامین زمین وجود ندارد و مشکلات زارچ و اشکذر نیز حل شده و اکنون زمین مورد نیاز این طرح در همه شهرستانها تامین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سفرهای نوروزی نیز بیان کرد: در این زمینه تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم و براساس رنگ بندی شهرها با وجود شرایط شکننده فعلی، اقدام خواهیم کرد.

ضرورت کنترل عبور و مرور در جاده‌های استان برای حفظ وضعیت رنگ کرونایی

صادقیان با بیان اینکه نگرانی در مورد تغییر رنگ‌بندی‌ها وجود دارد، گفت: در حال حاضر وضعیت استان به جز شهرستان خاتم که نارنجی است، بقیه شهرهای یزد زرد و آبی هستند ولی با توجه به راه‌های شریانی استان، کنترل و نظارت بیشتر در این زمینه حائز اهمیت است که در این باره اقدامات و پیگیری‎های لازم صورت گرفته است.

وی در مورد تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان یزد نیز اظهار داشت: تصادفات منجر به فوت در جاده های استان یزد ۱۸ درصد کاهش یافته ضمن اینکه آمار کل تصادفات در جاده های استان یزد نیز کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

خریداری آب شرب از خط انتقال خلیج فارس

صادقیان در مورد پروژه انتقال آب از خلیج فارس به یزد نیز اظهار داشت: اگر صنعت به این پروژه ورود پیدا نکرده بود با اعتبارات دولتی امکان تکمیل آن وجود داشت و این اتفاق، پایداری آب در استان را رقم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آب فعلاً فقط صرف صنعت می شود، افزود: به جای صرف هزینه برای پروژه های انتقال آب می توان آب مورد نیاز شرب را از خط انتقال خلیج فارس خریداری کرد که این مهم در دست بررسی است.

زمین مورد نیاز در طرح اقدام ملی مسکن را در همه شهرها تامین کردیم در دو شهر زارچ و اشکذر مشکلاتی داشتیم که رفع شد

اولین استانی هستیم که خانه های آماده طرح ملی اقدام مسکن را تحویل می دهیم