رشت- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه زنجیره تأمین و توزیع مناسب در کشور وجود ندارد، گفت: زنجیره فعلی سنتی است و نمی‌توانیم اقلام اساسی را به موقع به دست مردم برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مرحبا شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه زنجیره تأمین و توزیع مناسب در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: زنجیره فعلی سنتی است و نمی‌توانیم اقلام اساسی را به موقع به دست مردم برسانیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه استفاده از علم روز می‌تواند عیوب زنجیره تأمین و توزیع کالا را برطرف کند، عنوان کرد: نقص قانون در این حوزه نداریم بلکه نقص عملکرد و هدفمندی داریم و باید از تجارب موفق این حوزه بهره ببریم.

وی با بیان اینکه حوزه بسته بندی محصولات در کشور ما ضعیف است، افزود: در علم بازاریابی مهمترین عنصر موفقیت در بازار، بسته بندی است و بسیاری از محصولات کشاورزی با کیفیت داریم که از مشابه خارجی بهتر است اما مشتری پسند ارائه نمی‌شود و تعاونی‌ها و متولیان کشاورزی باید استانداردهایی را تعیین کنند که اجازه ورود محصولات بدون بسته بندی مناسب داده نشود.

مرحبا با اشاره به وضعیت تکمیل راه آهن رشت آستارا، بیان کرد: طبق گفته وزیر راه، حداقل ۴ سال طول می‌کشد که این راه آهن تکمیل شود و تأمین مالی مناسبی برای این پروژه انجام نشده و شریک خارجی به تعهدات خود عمل نکرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه خود تحریمی علت بسیاری از مشکلات است، تصریح کرد: برخی تصمیمات ما باعث شده که تکمیل پروژه‌ها به تعویق بیفتد و از استاندار گیلان انتظار داریم که برای تکمیل پروژه‌ها به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه حضور کامیون‌ها در آستارا فرصت است، ادامه داد: این کامیون‌ها محصولات کشاورزی را به سایر کشورها می‌برد و ارز آوری دارد و باید با رفع مشکلات مربوط به آنها، فرصت سرمایه گذاری را برای شهرستان و استان فراهم کنیم.

نماینده آستارا در مجلس گفت: در گذشته زیرساخت‌های مناسبی در حوزه ورزش نداشتیم و استادیوم آستارا آماده نبود اما هم اکنون با رفع مشکلات و برقراری امکاناتی همچون آب و برق، مسابقات لیگ یک در این استادیوم برگزار می‌شود.

مرحبا با بیان اینکه شهرستان آستارا یک شهرک صنعتی با ۲۲ واحد فعال، ۱۱ واحد در حال ساخت و ساز و ۴ واحد تعطیل دارد، افزود: این آمار رضایت بخش نیست و باید همین واحدهای تعطیل احیا شده و به چرخه تولید برگردند.