نماینده بلندپایه اتحادیه اروپا در ترکیه دولت قانونی سوریه و حامیان بین المللی آن را متهم کرد که برای یافتن راه حلی دیپلماتیک و سیاسی برای بحران سوریه تلاش نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «نیکلاس مییِر لندروت» رئیس هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در ترکیه در سفر به استان «هاتای» - واقع در جنوب ترکیه و هم مرز با سوریه- مدعی شد که «جنگ داخلی سوریه به دلیل فشار بی‌رحمانه رژیم اسد بر مردم این کشور ۱۰ سال به طول انجامید».

مییر- لندروت در ادامه ادعاهای خود افزود: «هم ترکیه و هم اتحادیه اروپا در تلاش برای یافتن یک راهکار دیپلماتیک برای این مناقشه هستند. هدف این تلاش‌ها حل و فصل علت اصلی این مشکل است. اگر بتوانیم راه‌حلی بیابیم، آنهایی که مجبور به فرار از کشور خود شدند، می‌توانند داوطلبانه و با برخورداری از احترام و امنیت به کشور خود بازگردند».

وی همچنین مدعی شد: «متأسفانه، نه رژیم [اسد] و نه حامیان بین‌المللی آن هیچ تلاش جدی برای یافتن یک راهکار دیپلماتیک و سیاسی صورت نمی‌دهند. به همین دلیل، متأسفانه ما لازم است که دست به کار شویم با این تفکر که وضعیت کنونی برای مدتی ادامه خواهد یافت».