کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر این استان برای ایام نوروز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

فرزین معتمدی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعطیلات نوروزی در استان کرمانشاه اظهار کرد: در طول ایام تعطیلات نوروز تمامی پرسنل، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان به منظور ارائه هرگونه خدمات امداد و نجات به مردم در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی به خدمات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در طول تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: ۱۶ پایگاه ثابت امدادی بین جاده‌ای صورت مستقر و یک هزار و ۷۲۵ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان کرمانشاه به همراه تیم واکنش سریع، امداد هوایی و تیم درمان اضطراری به صورت آماده‌باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: آمادگی کامل نیروهای جمعیت هلال احمر این استان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه همزمان با سراسر کشور با هدف کاهش تلفات و امدادرسانی سریع و به موقع در طول تعطیلات نوروزی است.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۶ پست امداد و نجات در استان کرمانشاه فعال خواهد بود، گفت: ۱۵ پایگاه شهری و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان در محورهای مواصلاتی این استان در طرح آماده‌باش نوروزی فعال بوده و به هموطنان خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

معتمدی با اشاره به امکانات به کار گرفته شده در طرح آماده‌باش نوروزی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با یک فروند بالگرد و ۸۱ دستگاه خودرو در این طرح مشارکت دارد، خودروهای لجستیکی این جمعیت شامل ۳۵ دستگاه خودروی آمبولانس، ۳۵ دستگاه خودروی کمک‌دار، ۱۰ دستگاه خودرو ست نجات و یک دستگاه خودرو ارتباطات تیپ یک است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر همچون همیشه جهت امداد رسانی به حوادث طبیعی و غیرمترقبه در آمادگی کامل است، گفت: شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی آماده بوده و هموطنان می‌توانند حتی با گوشی‌های بدون سیم کارت با این شماره تماس بگیرند.

معتمدی افزود: در صورت وجود مصوبه ستاد استانی کرونا ۲ تیم بهداشتی در مرز خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین جهت ارائه هرگونه خدمات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مرزهای مذکور آمادگی اجرای طرح غربالگری مسافرین ورودی به کشور وجود دارد.