ارومیه- رئیس اداره هواشناسی اشنویه گفت: تندبادی با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت شهرستان مرزی اشنویه را درنوردید و مشکلاتی را برای مردم این شهرستان به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صالح راوندی با بیان اینکه وزش باد که از روز گذشته در این شهرستان آغاز شده، تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، افزود: تندباد در این شهرستان موجب شکسته شدن شاخه‌های درختان شده و رفت و آمد مردم در سطح گذرگاه‌ها و معابر را با مشکلاتی مواجه کرده است.

رئیس اداره هواشناسی اشنویه بیان کرد: نخستین بارش بهاری امسال در سال نو از روز سه شنبه هفته جاری در استان آغاز می‌شود و روز سه شنبه و چهارشنبه بارش باران همراه با وزش باد با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت پدیده قابل پیش بینی برای استان است.

وی بیان کرد: به علت احتمال وزش باد شدید و بارش‌های متناوب لازم است تا شهروندان از تردد در جاده‌های کوهستانی بپرهیزند و در کنار رودخانه‌ها نیز اتراق نکنند.

راوندی با اشاره به هشدارهای هواشناسی استان در زمینه وزش باد بیان کرد: شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات طی روزهای پایان هفته جاری پیش بینی می‌شود و لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

وی گفت: لازم است افراد در خصوص سرکشی و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی در شهر، استقرار نبودن در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.