سنندج- امام جمعه موقت سنندج گفت: منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص پشتیبانی از تولید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که حمایت از تولیدات داخلی تنها راهکار مقابله با بیکاری در کردستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا اقبال بهمنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: شب نیمه شعبان در بین اهل سنت به عنوان شب برات و برآورده شدن نیات مطرح بوده و در طول تاریخ اسلام آداب ویژه ای برای این شب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بسیاری از بزرگان اهل سنت روز نیمه شعبان را روزه می گرفته‌اند و در شب نیمه شعبان نیز عبادات و شب زنده داری می کرده‌اند.

ماموستا بهمنی خاطرنشان کرد: برادران اهل تشیع از شب نیمه شعبان به عنوان ولادت حضرت مهدی (عج) نام می‌برند و این شب را جشن می‌گیرند.

وی افزود: مسلمانان اهل سنت نیز بر این باور هستند که حضرت مهدی (عج) از نوادگان حضرت فاطمه (س) است و هنگامی که ظهور کنند به دادخواهی خواهند پرداخت.

امام جمعه سنندج در ادامه خطبه‌های این هفته با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» اظهار کرد: حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی این حوزه زمینه ساز استقلال اقتصادی و فرهنگی ملت ایران ایران بوده و بسیاری از مشکلات معیشتی را رفع خواهد کرد.

ماموستا بهمنی افزود: باید همه افرادی که در در عرصه تولید و خودکفایی ملی گام برمی دارند حمایت شده و برای آنان تسهیل گری صورت گیرد.

امام جمعه موقت سنندج در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج بر رعایت احکام و مبانی شرعی توسط نمازگزاران تاکید کرد و گفت: پرهیز از بخل و حسادت و تلاش در مسیر کمک به نیازمندان باید به یک شاخصه فرهنگی در جامعه تبدیل شود.

ماموستا بهمنی افزود: در این دوران کرونایی باید افراد متمول جامعه به فکر نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا باشند و در محلات و مناطق حاشیه نشین سنندج اقدامات حمایتی بیشتری از سوی خیرین صورت گیرد.