قم- اداره کل هواشناسی قم در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی پدیده مهم شنبه وزش باد شدید و خیلی شدید همراه با گردوخاک در ساعات پایانی روز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان قم در ساعات پایانی روز شنبه شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت و همچنین وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهیم بود.

در اطلاعیه احتمال بروز خسارت به تأسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده، کولاک برف در کوهستان‌های برف گیر داده شده است.

همچنین جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید توصیه شده ضمن تقویت سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره از فعالیت‌های کوهنوردی و پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها جلوگیری شود و برای حفاظت از تأسیسات و محصولات کشاورزی اقدامات پیشگیرانه انجام شود.