کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲۰ هزار پرونده در دادگستری کرمانشاه منجر به سازش شده است.

پرویز توسلی زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رویکرد گسترش فرهنگ صلح و سازش مهمترین اولویت دستگاه قضائی استان کرمانشاه است و برای تحقق این هدف تلاش کرده‌ایم تا با پایین آوردن سطح اختلافات بین مردم، سطح مراجعات آن‌ها را به دادگستری‌ها کاهش دهیم.

وی افزود: اگر هم برای هر فردی پرونده‌ای قضائی تشکیل شود در صورتی که حق باشد، حقش را بدهیم و اگر هم حق نبود، او را قانع کنیم تا با رضایت از دادگستری خارج شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: هر اختلافی که بین مردم ایجاد می‌شود هزینه‌های زیادی را به همراه دارد چرا که یا منجر به وقوع جرم می‌شود و یا اینکه پرونده‌ای قضائی شکل داده می‌شود که آن هم پیامدهای زیادی به همراه دارد.

توسلی زاده به سازش ۳۱ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری کرمانشاه اشاره و بیان کرد: از ۶۵ هزار و ۷۳۸ پرونده قابل سازش، ۲۰ هزار و ۶۰۸ هزار پرونده منجر به سازش شده است.

وی خاطر نشان کرد: در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۰۰ هزار و ۹۶۱ فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان کرمانشاه رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۵۱ پرونده موجودی ابتدای سال ۹۹ بوده است، گفت: در ۱۱ ماه سال ۹۹، ۹۷ هزار و ۹۲۳ وارد دادگستری شده است که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار پرونده مختومه شده است.