زاهدان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون احداث ۳ پل بزرگ با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در شمال استان در دست اجرا است.

ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر ۳ پل بزرگ، مجموعاً به طول ۱۰۰ کیلومتر در شمال استان سیستان و بلوچستان با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه، پیش بینی می‌شود این ۳ پل در ۶ ماهه اول سال آینده به بهره برداری برسد، افزود: با افتتاح این پل‌ها شاهد روان شدن ترافیک در محورهای شمال استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مجموع ۷۸۰۰ دستگاه پل به طول ۳۲ کیلومتر در شمال استان وجود دارد و تعداد پل‌های در سراسر استان ۱۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه است که ۴ درصد پل‌های کشور را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی استان سیستان و بلوچستان نگهداری از پل‌ها کار بسیار دشواری است از این رو از دهیاری‌ها و شهروندانی که از این پل‌ها عبور می‌کنند در خواست داریم در صورت مشاهده هر گونه نقص و یا افرادی که به این ابنیه ها خسارت وارد می‌کنند اطلاع رسانی کنند تا با آنها برخورد شود.