رشت- مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش مبلغین در رفع موانع طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب، گفت: گسترش روحیه نوآوری و خلاقیت در بین جوانان ماهر و توانمند ضروری است.

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: انتخاب هوشمندانه شعار امسال توسط رهبری نشان از لزوم توجه به همدلی و همکاری آحاد ملت و مسئولان در هر جایگاهی برای گام گذاشتن در مسیر توسعه است.

وی به مسئله فرهنگ جهت حرکت در مسیر تولید اشاره کرد و افزود: آسیب دیدگی فرهنگ کار و کارآفرینی یکی از مشکلاتی است که مانع پیشرفت و توسعه کشور شده لذا نهادینه کردن فرهنگ کار و تولید یکی از موضوعاتی است که می‌تواند در ترغیب فعالیت اقتصادی در دو مقوله کارآفرینی و مهارت محوری در جامعه مؤثر باشد.

مدیر کل تبلیغات انقلاب اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به گسترش روحیه نوآوری و خلاقیت در بین جوانان ماهر و توانمند به عنوان یکی از موضوعات مهم فرهنگی در حوزه کار، گفت: حمایت مادی و معنوی افراد نوآور، خلاق، گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند نظام مقدس اسلامی را در مسیر تحقق اهداف اقتصادی خود یاری کند.

مهدوی با اشاره به اهمیت دستیابی به توسعه پایدار در راستای خنثی نمودن تحریم‌های اقتصادی از طریق توجه به اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: تأمین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور از موضوعات مهمی است که باید در مردمی کردن اقتصاد به آن توجه کرد.

وی با اشاره به اهمیت کار و کارگر از نگاه دین مبین اسلام، تصریح کرد: کار یکی از موضوعات مورد تاکید از نگاه اسلام بوده به گونه‌ای که در روایات آمده بهترین تفریح کار است و بوسه بر دستان کارگر توسط اولیای الهی نشان از جایگاه والای این مقوله مهم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ اعتماد به کالای داخلی در بین جوانان اشاره کرد و ادامه داد: دوری از مصرف گرایی و اسراف از مقوله‌های مهم فرهنگی است که هرکدام آن‌ها به نوبه خود در شکوفایی پایدار اقتصاد کشور نقش آفرین است.

وی با اشاره به نقش مبلغین در رفع موانع طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: طلاب و مبلغان دینی با مطالبه گری به هنگام و رساندن مشکلات تولید کنندگان خرد و کلان به مسئولان می‌توانند در این مسیر نقش به سزایی داشته باشند و با ارائه طریق در خصوص مطالبه گری نقش آفرینی کنند.