کرمانشاه- فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانی نقش تأثیرگذاری در تولید امنیت پایدار و توسعه اقتصادی کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدعلی گودرزی در جمع صمیمانه کارکنان و فراگیران مرکز آموزش شهید رجایی کرمانشاه اظهار کرد: تحقق شعار امسال که توسط فرماندهی معظم کل قوا نام‌گذاری شد، باید با نقش بستن در ذهن و قلوب تک‌تک افراد، موجبات تحول واقعی در زندگی و امور آن‌ها را فراهم سازد.

وی افزود: جوانان، آینده‌سازان این کشور هستند که باید قدر خود و این دوران حساس را بدانند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه سربازی دوران سرنوشت‌ساز زندگی هر فردی به شمار می‌آید، گفت: امنیت، آسایش و آرامش مردم در گرو حفاظت و صیانت از مرزهای کشور است و در این بین مرزبانی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در تولید امنیت پایدار و توسعه اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: شاید اکنون فقط عده‌ای به دنبال گذر از این دوران باشند و برای پایان آن لحظه‌شماری کنند، اما سربازان در این مدت می‌آموزند که چگونه برای عمر خود برنامه‌ریزی کنند، خدمت سربازی منجر به ساخته‌شدن و آمادگی فرد برای زندگی در آینده می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا از خدمت سربازی به‌عنوان دوران حساس زندگی نام برد و بیان کرد: باید از وجود روحانیت معظم و مربیان در حوزه‌های نظامی و اعتقادی بهره برد و مسائل اعتقادی را در این دوران محکم کرد.

وی افزود: آموزش‌های رزمی، دفاعی و آشنایی با تجهیزات و امکانات نظامی از دیگر مواردی است که فراگیران باید از این دوران بهره‌برداری کند.

گودرزی از استان کرمانشاه و مردم آن به عنوان نماد دلاوری و ایثار نام برد و گفت: در عملیات مرصاد دشمن با تمام توان خود در تلاش بود که به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند، ولی با تلاش و ایثار مردم این سرزمین و هوشیاری و توانمندی نیروهای مسلح مغلوب شد.

وی تاریخ مردم کرمانشاه را پر از دلاور مردی دانست و تصریح کرد: از شروع جنگ تا پایان آن نشانه‌های دفاع جانانه در این سرزمین وجود داشته و دارد.