زنجان-خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در تلاش برای خرید ۵۰ دستگاه خودوری امدادی هستیم که از این تعداد ۲۷ دستگاه خریداری و به ناوگان‌های امدادی هلال احمر کشور اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماندگار مرادی فر شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امدادی و نجات بین شهری استان زنجان ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه افزود: تجهیز پایگاه‌ها یکی از مشکلات عمده‌ای که در استان‌ها وجود دارد چرا که خودروها بروز نبوده و خودروهای امدادی و تجهیزات فرسوده شده است که این مهم نیازمند اعتبار ویژه ای است.

وی تاکید کرد: به منظور رفع این مشکلات امسال برای خرید ۵۰ دستگاه خودوری امدادی اقدام کرده‌ایم که از این تعداد ۲۷ دستگاه خریداری شده است.
خزانه‌دار کل هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال نیز مابقی این ناوگان امدادی خریداری و بین استان‌ها توزیع خواهد شد.

مرادی فر اظهارداشت: سال گذشته اعتباری برای تعمیر خودروهای امدادی و شارژ انبارهای امدادی بین استان‌ها توزیع شد و امسال نیز در تلاش هستیم تا اعتباری را دریافت و برای استان‌ها توزیع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به استانهاست از جمله استان‌هایی که از امکانات محروم هستند ویژه است.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس این مجموعه در تلاش است تا استان‌های کم برخوردار بتوانند امکانات و تجهیزات امدادی خود را به حد استاندارد برسانند و در امدادرسانی نقش آفرینی کنند.

به گفته مرادی فر، استان زنجان پایگاه‌های امدادی منظم و امدادگران بسیار باتجربه و خوبی درارد و امکانات نیز مطلوب است.

وی ادامه دارد: در مقطعی که دوره شیوع بیماری کرونا هستیم آمادگی در امدادگران استان زنجان بسیار بالا، استاندار و قابل قبول است.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هلال احمرمجموعه ای امداد محور گفت: بقا و ادامه فعالیت این مجموعه آن مبتنی بر فعالیت‌ها و وجود امدادگران داوطلب است و مسئولان هلال این اولویت مهم را درک کرده‌اند و همه تلاش خود را معطوف کرده‌اند تا امدادگران هلال احمر راضی باشند و روز به روز به تعداد آنها اضافه شود.

مرادی فر به اقدامات انجام شده در خصوص امدادگران داوطلب هلال احمر اشاره کرد و افزود: کارهای خوبی سال گذشته برای قشر انجام دادیم که از جمله این موارد امدادگرانی که به درجه ایثار رسیدند قرارداد مستقیم با جمعیت هلال احمر دارند و استخدام ساعتی شدند، حقوق و مزایای دریافتی و پاداش آنها امسال ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: مقرر شده در بکارگیری و جذب نیرو در جمعیت هلال احمر و مجوزهای استخدام در شرایط مساوی اولویت با امدادگران داوطلب هلال احمر باشد.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: از دیگر اقدامات انجام شده برای امدادگران داوطلب این مجموعه سامانه پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب تعریف شده که بهمن ماه سال گذشته همه ایاب و ذهاب آنها یکجا پرداخت شد و بعد از این نیز ماهانه حقوق و مزایای امدادگران به صورت متمرکز توسط استان‌ها پرداخت خواهد شد.

مرادی فر یادآوری کرد: سال گذشته با مشکلات بودجه‌ای مواجه بودیم که نتوانستیم خیلی از برنامه‌ها را اجرایی کنیم اما پرداخت حقوق و توجه به رفاه کارکنان در هلال احمر از اولویت‌های بسیار مهم ماست که بالای ۸۵ درصد از بودجه این مجموعه به پرداختی‌های کارمندان اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تورم موجود، مشکلات و پایین بودن
حقوق کارکنان هلال احمر این رقم نمی‌تواند مشکلات را رفع کند اما در سال گذشته بر اساس قانون بودجه و ماده واحد موجود پرداخت‌های مناسبتی، حقوق و مزایا و اضافه کاری‌ها و پاداش‌ها به موقع پرداخت شد.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تا جایی که اعتبارات و بودجه کمک دهنده و جوابگو بود پرداخت‌ها انجام شده است، گفت: قرار است بودجه‌ای به هلال احمر تخصیص یابد که با محقق شدن این اعتبارات پرداخت‌ها انجام خواهد شد و وضع مالی هلا احمر امسال نسبت به سال گذشته بهتر خواهد شد، سعی خواهیم کرد پرداختی‌های کارکنان به موقع انجام شود.