مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت از تغییر شرایط برگزاری اردوهای جهادی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: موضوع اردوهای جهادی در دانشگاه های علوم پزشکی را مورد بازبینی قرار می دهیم.

دکتر حسن زائری لطف در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اردوهای جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی در دوران کرونا با یک فرصت خوبی روبرو شد و تغییراتی در شیوه برگزاری این اردوها رخ داد.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونا اردوهای جهادی بدون شب مانی، برگزار شدند و تعداد این اردوها با موضوعات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و آموزش سلامت رشد جالب توجهی داشت.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت یادآور شد: مهمترین تغییر اردوهای جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تغییر از شرایط چند روزه به یک روزه است. اردوها مواردی از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در منطقه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کردند.

وی خاطرنشان کرد: رسالت دانشگاه‌های علوم پزشکی و رسالت اردوهای جهادی علوم پزشکی بحث ارتقا سلامت مردم است. برای این ارتقا سلامت باید اردوها را به سوی مسائل آموزشی و بهداشتی سوق بدهیم چرا که اعتقاد داریم رسالت اصلی، آموزش نکات بهداشتی به جامعه هدف است.

زائری لطف اضافه کرد: موضوع اردوهای جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را مورد بازبینی قرار می‌دهیم و این بازبینی در جهت ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی و درمانی در شرایط خاص و براساس یک سری نکات است.