کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آغاز پیک چهارم کرونا در استان کرمانشاه گفت: تعداد تست‌های مثبت کرونا در کرمانشاه سه برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضا مرادی ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رؤسای بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌های بی شائبه همکاران دانشگاه علوم پزشکی به ویژه کادر بهداشت و درمان در سال گذشته موجب شد مدیریت مناسبی در کنترل بیماری کرونا در استان کرمانشاه داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان کرمانشاه وضعیت نامطلوبی پیدا کرده و تعداد بستری و ابتلاء و مرگ و میر در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد مثبت بستری و تست‌های سرپایی در استان کرمانشاه، تصریح کرد: بر اساس آمارها در مقایسه با اوایل فروردین ماه تعداد موارد بستری روزانه مربوط به کرونا در بیمارستان‌های استان حدود ۲ برابر و تعداد تست‌های مثبت سرپایی نیز ۲ تا سه برابر افزایش داشته است.

مرادی خاطر نشان کرد: مجموع بستری‌های استان کرمانشاه به بیش از ۲ برابر رسیده و سیر تصاعدی پیدا کرده که در صورت تداوم این روند ممکن است وضعیت از پیک سوم کرونا نیز بدتر شود و این در حالی است که اثرات مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی در هفته‌های آینده خود را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود همچنان بر تعداد بیماران اضافه گردد.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی ۱۸ فروردین ماه به پایان می‌رسد و غربالگری درب منزل را نخواهیم داشت اما همچنان پیگیری‌های لازم در زمینه افراد مثبت و اطرافیان آنها صورت می‌گیرد.

مرادی با اشاره به وضعیت فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی گفت: در شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و در سایر موارد نیز باید بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا بسیار سخت گیرانه عمل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با نظارت صورت گرفته توسط رؤسای شبکه‌ها در صورت افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه موارد بستری و اعمال جراحی الکتیو کنسل یا محدود می‌شود.

وی ادامه داد: جواب دهی آزمایش‌های پی سی آر انجام شده باید به صورت روزانه و به روز شود و موارد مثبت در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی شوند.

مرادی با اشاره به ادامه یافتن واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه گفت: واکسیناسیون کرونا بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده در حال انجام است و در حال حاضر هشت هزار و ۴۰۰ نفر از پرسنل درمان واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی برای موج چهارم کرونا تصریح کرد: راه اندازی کلینیک‌های تنفسی، راه اندازی و اضافه کردن مراکز ۱۶ ساعته و فعال کردن آنها از مهمترین اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در موج چهارم کرونا است.