بیرجند- مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی گفت:هزار و ۴۶۲ زندانی از مرخصی در ایام نوروز بهره مند شدند.

غلامرضا روشان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردیم که تراکم جمعیت در زندان‌های خراسان‌جنوبی را کاهش دهیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ما برای کاهش تراکم جمعیت اعطای مرخصی به زندانیان دارای شرایط بود، بیان‌کرد: به عنوان مثال در ایام نوروز به هزار و ۴۶۲ نفر از زندانیان استان با همکاری مراجع قضایی مرخصی دادیم.

روشان با تأکید بر اینکه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس در زندان به شدت ورودی‌های به زندان را از نظر ابتلاء کنترل می‌کنیم، ادامه‌داد: اگرهم فردی در محیط زندان مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا باشد او را از دیگران جدا و قرنطینه می‌کنیم تا سلامت دیگران تهدید نشود.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات در راستای کاهش ترددها به مجموعه زندان محدودیت ملاقات با زندانیان بود، بیان‌کرد: ملاقات‌ها از ابتدای شیوع کرونا به سمت ملاقات‌های مجازی رفته است و ما در مجموعه زندان‌ها سالن ملاقات مجاری را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربینی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین دادگستری بحث دادرسی‌های الکترونیکی را راه‌اندازی کرد و زندانیان نیز از این ظرفیت استفاده کرده و ترددهای آنان کاهش پیدا کرد.

روشان اظهار کرد: همچنین اقلام بهداشتی چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده در دسترس زندانیان قرار گرفت و حتی ما توزیع روزانه این اقلام را داریم.

وی با اشاره به تعامل سازنده اداره کل زندان‌های خراسان‌جنوبی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیان‌کرد: آموزش مستمر زندانیان و کارکنان و …در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا را نیز در دست داشتیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی یادآورشد: خوشبختانه مجموع این مراقبت‌ها باعث شد زندان‌های خراسان‌جنوبی از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار داشته باشند.