بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به عدم رضایت مردم از نظارت ها بر نرخ گذاری ها و وضعیت بازار گفت: لازم است مسئولان دستگاه های نظارتی به موقع گزارش و تذکر دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی بیان کرد: خداوند در نظام خلقت و عالم تکوین هم بازرسی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند حتی در ساختار بدن انسان، عملیات تغذیه سلول‌ها را رها نکرده است، گفت: دهان، دندان‌ها و ذائقه مانند درگاه بازرسی بوده که طعم و سازگاری غذاها را بررسی می‌کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز تاریخ در ابعاد نرم افزار و سخت افزار با تمام دوران‌ها تفاوت دارد، افزود: امروز به وسیله ابزار می‌توان در جامعه فساد ایجاد کرد که نباید رها شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در چنین شرایطی افرادی باید بر امور اشراف داشته و انواع و اقسام آسیب‌های موجود در جامعه را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه هرمسئولی نسبت به تصدی اش باید پاسخگو باشد، اظهار کرد: اگر در مسائل نظارتی کوتاهی شود متولیان امر در تمام گناهی که انجام می‌شود، شریک هستند.

مردم از نبود نظارت‌ها گلایه دارند

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسئولیت نظارت برای تمام افرادی که صاحب اختیار هستند، امری مهم است، گفت: عموم مردم سال‌ها است از نظارت‌ها بسیار گلایه مند بوده و می‌گویند در کشور نظارت نیست.

وی با اشاره به ضعف نظارت‌ها، ادامه داد: نرخ‌های رها و گزارش‌ها نشان دهنده این امر است که نظر افکار عمومی بر عدم نظارت‌ها است.

آیت عبادی با بیان اینکه در دیگر کشورها از فرد خطاکار به راحتی نمی‌گذرند، اظهار کرد: اما در اینجا فردی مدت‌ها مسئول بوده و بعد از چند سال مدارک و پرونده‌های عظیم خلاف وی پخش می‌شود که این امر نشان دهنده عدم نظارت به موقع و درست است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: ما باید هم حافظ منافع بیت المال باشیم و هم حافظ منافع مردم و شخصیت مسئولان باشیم چراکه مسئولان بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور هستند.

مسئولان نظارتی به موقع تذکر دهند

وی با بیان اینکه اگر مسئولان نظارتی به موقع گزارش و تذکر دهند، مدیر و شخصیت وی حفظ می‌شود، افزود: در صورت عدم یادآوری و تذکرها، بعد از تخلف متواری شده و به انحراف می‌افتد.

آیت الله عبادی خطاب به مدیرکل سازمان بازرسی استان، اظهار کرد: انحراف و منحرف را نا امن کنید تا کشور امن شود و مردم امنیت پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر فکر مردم نسبت به نرخ‌ها امنیت ندارد چراکه حساب و قانونی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از سازمان بازرسی خواستاریم با جدیت بر روی وظایفش بایستید، گفت: هیچ کشوری فضای مجازی را رها نمی‌کند تا دیگران به این بستر ورود نکنند اما اکنون در کشور فضای مجازی و نرخ‌های بازاری رها است.