رشت- فرماندار رشت با اشاره به اینکه تعداد بسترهای کرونایی در این شهر به ۲۸۸ رسیده است، گفت: ۶۲ بیمار در وضعیت بد کرونایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی عصر سه شنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت، گفت: کرونا شرایطی ایجاد کرده که تمامی فعالیت‌های بشری در حوزه علمی، اقتصادی، سیاسی، مذهبی و حتی خانوادگی را تحت شعاع قرار داده است.

فتح الهی با بیان اینکه عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا آسیب‌های بسیاری به جامعه وارد کرده است، افزود: رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی همگان سبب می‌شود تا روند انتشار و انتقال ویروس کرونا قطع شود.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه اگر بر مبنای رعایت پروتکل‌های بهداشتی عمل کنیم قطعاً میزان آسیب‌ها و خسارت ناشی از ویروس کرونا کاهش می‌یابد، ادامه داد: باید تمام دستور العمل های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا را بومی سازی و در سطح شهرستان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه رعایت شرایط و ضوابط و وضعیت رنگ بندی جز مصوبات بوده و باید آن را رعایت کنیم، افزود: دستورالعمل وضعیت رنگ بندی‌های کرونایی را به ادارات ابلاغ می‌شود.

فتح اللهی به ادامه فعالیت تالارداران تا قبل از ماه مبارک رمضان اشاره و اضافه کرد: نظارت‌ها تشدید و میزان ساعت فعالیت و تعداد حضور مهمانان نیز محدود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اصناف چهار گانه باید بر مبنای وضعیت نارنجی تنظیم و ابلاغ شود، افزود: بازرسی‌هایی کرونایی را در اولویت کاری قرار داده و دستگاه‌ها حضور پیدا کنند.

فتح الهی به افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری کرونایی در مراکز درمانی شهرستان رشت اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸۸ بیمار کرونایی بستری هستند، اظهار کرد: ۶۲ نفر در مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متأسفانه آمارها صعودی است.

وی با بیان اینکه ادامه این روند قطعاً سبب ورود شهرستان رشت به وضعیت قرمز می‌شود، افزود: در هفته بعد آغاز مرگ و میر خواهد بود که یکی از مسائلی که سبب شده عادی انگاری و وضعیت رعایت نکردن زیر ۶۰ درصد مردم در این ایام بوده است.

فرماندار رشت با اشاره به مناسبت‌های مذهبی، گفت: فعالیت مکان‌های عمومی ما تعریف شده است در وضعیت نارنجی شرایط سخت می‌شود اما زمینه‌ای فراهم می‌کنیم که مردم بتوانند در این ایام استفاده کنند.