سمنان- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با اشاره به تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان ها در مجلس، گفت: مجلس اصرار دارد که این طرح به خوبی توسط دولت اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلرو شامگاه سه‌شنبه در نشست اداری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه طرح جهش تولید دانش بنیان توسط مجلس مصوب شد و ما اصرار داریم که دولت به خوبی این طرح را اجرا کند، تاکید کرد: با تصویب و اجرای این طرح موانع تولید دانش بنیان‌ها کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این طرح با تصویب نمایندگان به کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون صنعت و معدن به عنوان کمیسیون فرعی بازگشته است، تاکید کرد: خوشبختانه اجرای درست این طرح مورد تاکید مجلس است و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ مورد از موانع شرکت‌های دانش‌بنیان برطرف شود.

دوری از خام فروشی

عضو مجلس شورای اسلامی در دومین بخش سخنان خود خام فروشی را مشکل اصلی استان سمنان به خصوص در حوزه معادن دانست و تاکید کرد: ارتقای سطح نوآوری، فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان سبب می‌شود تا ایده‌های جدید برای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی ارائه شود.

گلرو در ادامه با بیان اینکه یکی از موانع تولید در سطح استان سمنان که سبب شده تا به دشواری سرمایه گذار به این استان بیاید آب و خشکسالی است، بیان کرد: با همکاری ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشکل کم‌آبی استان حل شود.

وی با بیان اینکه دانش بنیان‌ها کمک‌های خوبی در راستای ارتقای برنامه‌ها و کارکردها می‌کنند، تاکید کرد: راهکارهای ارتقای اقتصاد دانش بنیان در سطح استان باید بررسی شود.

رفع مشکلات زیست محیطی و توسعه صنایع پاک

فرماندار گرمسار نیز در این نشست با تاکید بر رفع مشکلات زیست محیطی و توسعه صنایع پاک در این شهرستان عمدتاً صنعتی، گفت: شرکت‌های دانش بنیان کمک‌های خوبی برای نیل به این سمت هستند.

سعید متقی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶ شرکت دانش بنیان در گرمسار وجود دارد که می‌بایست این شرکت‌ها تقویت و شاهد افزایش کیفی و کمی فعالیت‌های آنان باشیم، بیان کرد: وجود یک آزمایشگاه برای صنایع و شرکت‌های نوپا نیاز اساسی شهرستان است تا بتوانیم در زمینه اقتصاد دانش بنیان از آن بهره بگیریم.

وی با اشاره به داشته‌های گرمسار و با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ظرفیت خوبی برای استقرار دانش بنیان‌ها محسوب می‌شود، افزود: پارک علم و فناوری با شهرداری قراردادی منعقد کرده که بر اساس این تفاهم‌نامه، شهرداری این شهر آماده اختصاص زمین برای ایجاد ساختمان استقرار دانش‌بنیان‌ها دارد که فرصت خوبی برای ساماندهی به این شرکت‌ها است.