رودبار جنوب - فرمانده سپاه ثارالله کرمان از تشکیل دو قرارگاه برای حل مشکلات کشاورزی مردم استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه سفر به رودبارجنوب در رابطه با مشکلات کشاروزی جنوب استان کرمان گفت: درد و رنج مردم جنوب استان کرمان در خصوص انتقال و یا فروش محصولات کشاورزی می‌طلبد که مسئولان در درون استان و در سطح وزارتخانه‌های مسئول فکری راهبردی در رابطه با نحوه کشت و نوع محصول بازار و صادرات آن داشته باشند.

وی افزود: با نگاه راهبردی برای هر سال باید مشخص شود چقدر به هر محصول در کشور نیاز داریم و دوم توزیع بذر دولتی و یارانه‌ای به کشاورز واقعی الزامی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تا زمانی که حوزه‌های راهبردی را درست نکنیم نمی‌توانیم منابع آب را هم مدیریت کنیم نمی‌توانیم به اقتصاد و معیشت مردم توجه کنیم پس اولین نکته‌ای که ایراد است سوءمدیریت در حوزه راهبردی است.

معروفی با بیان اینکه مردم ما مردمی قانع هستند، تصریح کرد: از مسئولان متولی درخواست می‌کنم به مشکلات کشاورزی جنوب به طور جدی ورود کنند. ما در سپاه و بسیج با تمان توان کنار مردم و مسئولان هستیم؛ سپاه و بسیج سنگر مستحکم انقلاب هستند بسیج مظهر مردم سالاری دینی است؛ بسیج از مردم با مردم و برای مردم است و این یک فرهنگ است بسیج و سپاه یکی هستند.

وی گفت: سپاه و بسیج سد بلای مردم در همه عرصه‌ها هستند از حوادث طبیعی، امنیتی و عملیاتی تا هر کجا که مردم نیاز داشته باشند، ما فقط جانمان را در صحنه نبرد نمی‌گذاریم بلکه آبروی خود را هم می‌گذاریم ما مدیون این مردم هستیم زیرا نجیب‌ترین، عزیزترین و مومن‌ترین مردم کشور ما هستند.

تشکیل دو قرارگاه برای حل مشکلات کشاورزی مردم

معروفی با بیان اینکه ما باید نوکری این مردم را بکنیم، گفت: سپاه و بسیج برای حل مشکلات مردم اعلام آمادگی می‌کنند.

وی از تشکیل دو قرارگاه برای حل مشکلات کشاورزی مردم خبر داد و افزود: امروز در رودبار جنوب بودیم و از نزدیک مسائل و مشکلات آن‌ها را دیدیم نگرانی مردم را هم مشاهده کردیم. دو قرارگاه تشکیل شده است که یکی در سپاه استان با حضور بسیج سازندگی و اصناف و کشاورزی است تا برای پشتیبانی، انتقال و فروش محصولات مردم برنامه داشته باشیم که البته این مساله وظیفه ذاتی ما نیست. همین قرارگاه را در جنوب استان برای ۷ شهرستان جنوبی با محوریت فرمانده ناحیه جیرفت برای کمک و پشتیبانی در امر فروش و انتقال محصولات تشکیل دادیم و مبلغی هم در اختیار این قرارگاه گذاشتیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: سپاه به دنبال بحث معاش و اقتصادی در این حوزه نیست فقط به دنبال حل مشکل مردم هستیم.

وی افزود: از اولویتهای قرارگاه در حل مشکلات کشاورزی؛ شناسایی کشاورزان واقعی و خرده مالکان است لذا ما به سمت کمک به آنها می‌رویم ضمن اینکه اطلسی ظرف یک هفته برای این امر آماده خواهیم کرد.

معروفی ابراز داشت: دومین اقدام ما در این رابطه این است که فرمانده‌هان نواحی ۲۲ شهرستان را پای کار آورده‌ایم تا ابتدا در درون استان کرمان برای انتقال پیاز، سیب زمینی و گوجه اقدام کنیم و اصرار داریم تا خریداری به صورت عمده و سرِ زمین خرده مالک صورت بگیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: سومین حرکت ما برای استان‌های همجوار است که با همکاری بسیج سازندگی و فرمانده‌هان استان‌های همجوار سعی می‌کنیم به شبکه انتقال و خرید مردم کمک کنیم تا از این بحران و وضعیت فعلی تا آنجا که در توانمان است، عبور کنیم.

وی اظهار داشت: در این قرارگاه در بلندمدت در نظر داریم به کشاورزی شمال و جنوب استان کمک کنیم. در میان مدت در بحث مراقبت از آب و تعریف محصولات راهبردی و در کوتاه مدت موارد اورژانسی مانند خرید و فروش و انتقال محصولات را در برنامه داریم و پیگیر آنها هستیم. به مردم استان به ویژه جنوب استان که شهدای زیادی تقدیم کردیم می‌گوئیم ما کنار آنها هستیم تا آن‌جا که به ما نیاز دارند تنهایشان نمی‌گذاریم.

وی افزود: کشاورزان جنوب استان کرمان می‌گفتند حتی اگر تمام محصول ما روی دستمان بماند، باز هم دست از انقلاب و نظام بر نمی‌داریم و پشتیبانی و بصیرت مردم از نظام سنگین‌تر از هزار موشک در گلوی دشمن است.

معروفی گفت: من با توزیع پیاز به صورت رایگان به شدت مخالف هستم ضمن اینکه ما باید دست مردم این منطقه را بگیریم و به آنها کمک کنیم.