بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت باد و افزایش پوشش ابر در استان خبر داد و گفت: طی این مدت خلیج فارس متلاطم می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر امروز به تدریج سرعت وزش بادهای جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی استان افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با افزایش سرعت باد، به تناوب با وزش آن تا روز یکشنبه، در برخی ساعات دریا متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین طی این مدت ضمن افزایش دما در سطح استان و افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعدوبرق نیز در برخی از نقاط عمدتاً بر روی دریا و بخش‌هایی از نواحی شمال و مرکز استان دور از انتظار نیست.

مساعدی بیان کرد: در ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی افزایش ابر و وزش باد و عمدتاً بر روی دریا و در مناطق شمالی احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و در فردا در پاره‌ای از نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از بعدازظهر در مناطق شمالی و مرکزی به تدریج ۱۰ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و در این نواحی بر روی دریا تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از بعدازظهر به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و در فراساحل طی ساعاتی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.