بوشهر- مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: با توجه به وضعیت کنونی بیماری کرونا، برنامه‌های ماه رمضان دانشگاه‌های استان بوشهر به صورت مجازی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس دشتی ظهر چهار شنبه در جلسه راه‌اندازی دبیرخانه ستاد طرح ملی پویش قرآنی در بهشت اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار ارزنده‌ای است که همواره انسان باید بیش از پیش از آن استفاده کند.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان در بین ماه‌های سال دارای ویژگی و برتری زیادی است که می‌توان به نازل شدن قرآن کریم و قرار گرفتن شب‌های پرفضیلت قدر در این ماه اشاره کرد.

دشتی با اشاره به استفاده و بهره کافی بردن از فضیلت‌های نورانی ماه مبارک رمضان اضافه کرد: ماه مبارک رمضان به قدری با اهمیت است که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی گشوده شدن درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان و بسته شدن آن تا پایان ماه مبارک رمضان را از الطاف و عنایات ویژه پروردگار متعال نسبت به بندگانش دانست.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: انسان در ماه مبارک رمضان مهمان خداوند است و بر سر سفره رحمت الهی قرار می‌گیرد و باید استفاده خوبی از این ایام رحمت داشته باشد.

دشتی افزود: انسان با قرار گرفتن در این ماه توجه بیشتری به نمازخواندن، دعا کردن، انفاق و رسیدگی به امور نیازمندان جامعه پیدا می‌کند و روزه‌دار واقعی می‌داند قرائت یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان با ختم کامل قرآن در کل ایام سال برابری می‌کند، بنابراین توجه به قرآن را سرلوحه اعمالش قرار می‌دهد.

وی با ابراز تشکر از خدمات ایثارگرانه مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در عرصه تحولات فرهنگی در سطح دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: فضاسازی و برنامه‌ریزی کارهای فرهنگی در سال جدید و نیز رویکرد معرفت افزایی اساتید دانشگاه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بیش از پیش مدنظر قرار بگیرد.

دشتی افزود: به اجرای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، معنوی و قرآنی و مدیریت اقامه نماز در سطح دانشگاه‌های استان که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تأکیدات زیادی شده است نیز توجه ویژه شود

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی بیماری منحوس کرونا برنامه‌های مذکور و نیز برنامه‌های قرآنی و سخنرانی ویژه ماه مبارک رمضان جهت اساتید، دانشجویان و کارکنان در سطح دانشگاه‌های استان به صورت مجازی و یا ویدئوکنفرانس برگزار شود.

هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان جلسه راه‌اندازی دبیرخانه ستاد طرح ملی پویش قرآنی در بهشت با حضور مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.