فریدن- نماینده مردم منطقه فریدن در مجلس گفت: برای سد «بطلاق» در بویین میاندشت چهار میلیون و ۷۳۰ هزار متر مکعب آب تخصیص یافت و در سال ۱۴۰۰ احیا می‌شود.

حسین محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با پروژه سد «بلطاق» در شهرستان بویین میاندشت اظهار داشت: پروژه احداث سد بلطاق از مطالبات به حق مردم شهرستان بویین میاندشت بود تا آبی که از منطقه بویین میاندشت به سمت اصفهان و خوزستان منتقل می‌شود حداقل برای تأمین آب شرب این منطقه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: پروژه سد بلطاق از سال ۱۳۹۳ طبق مدارک و مستندات متوقف، از ردیف اعتبارات خارج و اعتبارات اندکی برای آن در نظر گرفته شد، اکنون با تلاش‌های انجام شده این طرح مجدداً اصلاح و بازنگری و چهار میلیون و ۷۳۰ هزار متر مکعب آب برای احیای آن تخصیص داده شد و برای سال ۱۴۰۰ نیز مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

تخصیص ۱۰۰ درصدی پروژه فاضلاب چهار شهرستان

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پروژه طرح فاضلاب شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: پروژه فاضلاب شهری این چهار شهرستان بیش از ۸۰ درصد اجرایی شده است.

وی افزود: در سفر استانی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه به اصفهان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه و تصفیه خانه فاضلاب بویین میاندشت و اجرای فاضلاب شهر افوس تخصیص داده شد که در سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

محمدصالحی ادامه داد: پروژه فاضلاب مابقی شهرستان‌ها نیز تا سال ۹۹ تنها ۳۸ درصد پیشرفت داشت که در دیدار با نوبخت و معاونین سازمان برنامه و بودجه، موفق شدیم تخصیص صد درصدی سال ۹۹ را بگیریم و مابقی مبالغی که محقق نشده است امسال در ادامه اجرای پروژه تخصیص می‌یابد.

راه اندازی پایگاه انتقال خون و شعبه بیمه ایران بزودی در فریدن

وی از استقرار پایگاه انتقال خون، شعبه بیمه ایران و شعبه تأمین خسارت با هدف کاهش مشکلات مردم در شهرستان فریدن خبر داد و افزود: شهر داران در مرکزیت چهار شهرستان فریدن بزرگ قرار دارد و شاهراه اصلی اصفهان به خوزستان است که وجود پایگاه انتقال خون در این شهرستان ضروری است که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این پایگاه در داران راه‌اندازی می‌شود.