اولین دوره قرآنی جایزه جهانی ۱۱۴ ویژه انتخاب برترین فعالیت‌های قرآنی پیروان اهل‌بیت(ع) از سوی معاونت بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تبلیغ و ترویج معارف دین مبین اسلام و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) با محوریت قرآن کریم از مهم‌ترین و ضروری‌ترین فعالیت‌هایی است که به عنوان زمینه‌ساز هدایت و تربیت متوازن اسلامی ضامن استحکام درونی جامعه می‌شود و این مهم همواره مورد تأکید معصومین (علیهم السلام) بوده است.

از آنجا که پیشبرد این هدف بزرگ در میان مخاطبان مکتب ثقلین مبارک به حمایت جدی و مستمر نیاز دارد، مجمع جهانی اهل بیت (علیهم‌السلام) با راه‌اندازی جایزه ۱۱۴، که برگرفته از تعداد سوره‌های قرآن کریم است، تا با ایجاد فضایی معنوی و رقابتی سالم، تبلیغ و ترویج معارف قرآن و عترت را تعمیق و تسهیل نموده و ضمن کشف استعدادها و مبلغان برتر در حوزه فعالیت‌های قرآنی، فضایی فراهم کند تا این استعدادهای ناب، رشد و ارتقا پیدا کند.

گستره اجرا

این جایزه به صورت جهانی میان مراکز، مبلغان و فعالان قرآنی غیر ایرانی پیرو اهل بیت (علیهم‌السلام) بدون محدودیت در جنسیت و سن در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود.

تمامی روند اجرایی جایزه شامل فراخوان، ثبت‌نام، دریافت آثار، ارائه خدمات مشاوره‌ای، داوری و… از طریق فضای مجازی انجام خواهد شد.

مراسم اختتامیه

در صورت نبود مانع قانونی در خصوص شیوع بیماری کرونا مراسم اختتامیه در عید غدیر سال ۱۴۰۰ با حضور مسؤولین مربوطه و برگزیدگان در جمهوری اسلامی ایران به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

جایزه ۱۱۴ در سه بخش برگزار می‌شود و هر مبلغ می‌تواند بدون محدودیت در تعداد اثر در یک یا چند محور از محورهای ذیل شرکت نماید: بخش تولید محصولات هنری – رسانه‌ای،

بخش توزیع و پخش محصولات هنری – رسانه‌ای و برگزاری فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی.