بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید ماهیت حقیقی استکبار جهانی به صورت مستند برای جامعه افشا و معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر یکشنبه در جمع رئیس و جمعی از اعضای شورای بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به مکتب انحرافی الحاد شرقی و مکتب لیبرال دموکراسی غرب، بیان کرد: اگرچه این مکتب‌ها حرف از تمدن می‌زنند اما علمی و تمدن این دو مکتب جز چند فرضیه بی محتوا چیزی نیست و اروپا و آمریکا هرگز متمدن نبوده اند.

وی با بیان اینکه آمریکا مولود اروپا است، اظهار کرد: بعد از رسوا شدن این دو مکتب قلابی که کل جهان را به دو قطب تقسیم کردند، از چهره آنها پرده برداری شد.

آیت الله عبادی بیان کرد: دشمن در شیوه، کیفیت، ابزارها و تاکتیک‌های تبلیغاتی مهارت زیادی داشته و از هیچ، کوه می‌سازد.

وی بیان کرد: مردم تشنه نظامی هستند که علم، ایمان، عمل و عدالتش قابل قبول باشد و این جز در اسلام حقیقی در جای دیگری وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگرچه فشار و سلطه غربی‌ها زیاد است اما پای آنها جایی بند نیست، گفت: اگر ما درست عمل می‌کردیم و درست عمل کنیم، دشمن به پایان خط رسیده است.

وی با اشاره به جنگ دشمن در فضای مجازی بیان کرد: دیگر کشورهای جهان از فضای مجازی خود صیانت و حراست می‌کنند اما در ایران این بستر بی در و پیکر بوده و در اختیار دشمن است.

گلایه از رها بودن بستر مجازی

آیت الله عبادی ادامه داد: حتی کشورهایی که دین نداشته و فاسد هستند فضای مجازی خودشان را مدیریت می‌کنند، اما متأسفانه اینجا رها است.

وی توجه به مسئله علمی و آموزشی را از جمله رسالت‌های مهم اساتید دانست و افزود: در حال حاضر کرونا بر مسائل آموزشی و علمی تأثیرات منفی گذاشته که باید بسیج اساتید در کاهش این آسیب‌ها طرح و برنامه داشته باشند.

وی خواستار رفع موانع رشد علمی جوان‌ها توسط اساتید شد و اظهار کرد: ولنگاری‌های صورت گرفته در چند سال اخیر اشتغال، معیشت زندگی و اقتصاد را مردم را دچار آسیب‌هایی کرده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ بوده که مرکب از همه مسئولیت‌ها و تعهدها است، افزود: انسان ذاتاً موجودی فرهنگی بوده که اگر همراه با تعهد به ارزش‌های فرهنگی دین خدا قرار گیرد، همه مسائل حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب‌های موجود ناشی از بی توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: فرهنگ در برگیرنده همه مسائل و موضوعات جامعه است.

وی با بیان اینکه دشمن از طریق ابزارهای نوین رسانه‌ای تا اتاق خواب کودکان ورود کرده است، گفت: این امر سبب ولنگاری‌های گوناگون در جامعه می‌شود.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه باید ماهیت حقیقی استکبار جهانی به صورت مستند برای جامعه افشا و معرفی شود، گفت: اگر از همان لحظه ابتدا با دیدگاه خائن، معاند و سلطه گر به آنها نگاه شود، دیگر حرفشان را باور نمی‌کنند.

ادغام دانشگاه صنعتی درست نیست

وی با انتقاد از عملکرد برخی از عوامل غرب زده داخلی، گفت: بعضی از درس خوانده‌ها و مسئولان ما به جای اینکه رو به قبله بخوابند، رو به آمریکا و اروپا می‌خوابند که این برای جوان ما فاجعه است.

آیت الله عبادی خطاب به اعضای بسیج اساتید، بیان کرد: تفکر بسیجی با ورود به هر حوزه‌ای بسیاری از مسائل را حل کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اقشار مختلف بسیج در مسئله اشتغال و رفع موانع و همچنین در بخش‌های گوناگون اعم از معادن، تولیدات، آب و کشاورزی وارد شده و خیلی از مسائل را حل کرده است.

وی با اشاره به مسئله ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: در خصوص این طرح به مسئولان وزارت علوم هم تاکید کردیم که ضمن زمان شناسی باید به صورت جامع و کارشناسی عمل کنند، اما حرف ما را درک نکردند.