رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: توجه بیشتر به صدور احکام متقن، کاهش نقض آرا محاکم را در پی خواهد داشت و در این مسیر وظیفه سنگینی را بر عهده داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست کمیته اتقان آرا استان تهران با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان عمومی و انقلاب، رئیس کل محاکم، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان برگزار شد.

محمد جواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست اظهار کرد: توجه بیشتر به صدور احکام متقن، کاهش نقض آرا محاکم را در پی خواهد داشت و در این مسیر وظیفه سنگینی را بر عهده داریم.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در سند تحول قضائی به موضوع اتقان آرا توجه جدی شده است و مردم نیز نسبت به آرا صادره دغدغه دارند.

وی افزود: ضرورت دارد شیوه نامه کمیته اتقان آرا با دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و در مورد ترکیب اعضا با دقت کار شود و با ایجاد دبیرخانه در کمیته اتقان آرا این موضوعات مورد پیگیری قرار گیرد.

حشمتی مهذب تأکید کرد: ما باید در کاهش وارده‌ها وظیفه خود را انجام دهیم تا قاضی هم فرصت مطالعه برای استخراج رأی را داشته باشد.