زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته دو هزار و ۵۸۹ حلقه چاه کشاورزی در استان به کنتور هوشمند مجهز شده است.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر به نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون دو هزار و ۵۸۹ حلقه چاه تا به امروز در استان زنجان به کنتور هوشمند مجهز شده است.

وی اظهار کرد: با هوشمند سازی تمامی چاه‌ها در استان از اضافه برداشت بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در سال گذشته تنها ۴۴ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب در استان نصب شد و در سالجاری هم با قوت بیشتری اجرا خواهد شد.

افشاری با بیان اینکه بارش‌ها در استان کاهش یافته است، تاکید کرد: امیدواریم در اردیبهشت ماه با افزاش بارش‌ها شاهد افزایش ورودی آب به سدهای چهار گانه استان باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی بیشتر دشت‌های زنجان بحرانی است و سالانه سطح سفره‌های آب زیرزمینی افت پیدا می‌کند، ابراز داشت: در این میان برداشت بی رویه آب هم بحرانی بودن دشت‌ها را تشدید می‌کند که باید جلوی برداشت بی رویه آب گرفته شود و با متخلفین به جد برخورد شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: بخش کشاورزی در استان بیشترین مصرف را دارد و به روستاییان توصیه می‌شود مصرف آب را مدیریت کنند.

افشاری بر لزوم تقویت اصلاح الگوی مصرف آب در استان تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها الگوی نصرف درست آب را به مردم فرهنگ سازی کنند.