مدیر انتشارات برزآفرین از اخذ مجوز چاپ دو مجموعه‌داستان جدید ایرانی برای انتشار خبر داد.

داوود ملکی صیدآبادی مدیر انتشارات برزآفرین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دو کتاب «ده داستان و یک داستان دیگر» نوشته زهرا عموشاهی و مجموعه‌داستانک «‌کارت دعوت» نوشته فاطمه علیپور به‌تازگی موفق به کسب مجوز چاپ شده‌اند و به‌زودی توسط انتشارات برزآفرین منتشر و راهی بازار نشر می‌شوند.

وی افزود: داستان و به طور کل ادبیات داستانی یکی از رشته هایی بود که در دوره بروز وشیوع بیماری کرونا توانست به حیات خود ادامه دهد و ما هم سعی کردیم با حمایت از انتشار آثار این‌حوزه ادبی از نویسندگان ناشناخته و اثر اولی، نقش خود را در تحرک بیشتر جامعه ادبی کشور ایفا کنیم. مجموعه داستان کوتاه «ده داستان و یک داستان دیگر» ۱۱ داستان کوتاه و ۱۰۵ صفحه دارد  و مجموعه‌داستانک «‌کارت دعوت» ۴۲ داستانک و ۵۴ صفحه دارد. نویسندگان این‌دو کتاب، عضو گروه ادبی سیمرغ هستند.

این‌مدیر نشر در ادامه گفت: متاسفانه پخش کتاب در سطح کتاب فروشی‌ها، هنوز یک معضل است و رابطه و در عین حال رانت در این‌بخش، حرف اول را می‌زنند. گفتن این‌جمله سخت است اما بازگو می‌کنم که ناشری مثل ما با ۷ سال سابقه فعالیت، هنوز نتوانسته یک مرکز پخش را با خود همراه کند و تاکید می‌کنم نه اینکه نخواسته باشیم، بلکه آنها همراه نشده‌اند.