منابع وابسته به حشد شعبی عراق اعلام کردند که نیروهای بسیج مردمی عراق در منطقه الرویعیه از توابع ناحیه جرف النصر (جرف الصخر) در شمال بابل با داعشی ها درگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، منابع وابسته به حشد شعبی عراق اعلام کردند که نیروهای بسیج مردمی عراق در منطقه الرویعیه از توابع ناحیه جرف النصر (جرف الصخر) در شمال بابل با داعشی ها درگیر شده اند.

براساس گزارشی که در این خصوص منتشر شده عناصر داعش قصد نفوذ به منطقه مذکور  و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در آن را داشته اند که در کمین نیروهای حشد شعبی گرفتار شدند و این حمله از سوی نیروهای حشد شعبی دفع شد.

جرف النصر که نام پیشین آن «جرف الصخر» است، منطقه‌ای راهبردی بین استان های بابل، بغداد و الانبار برای دسترسی و ورود به شهر مقدس کربلا از سمت جنوب غربی پایتخت عراق محسوب می‌شود.

این منطقه همچنین بخشی از کمربند حفاظتی جنوب غربی شهر بغداد پایتخت عراق است.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراقی در دیالی از  کشته و زخمی شدن دو نظامی عراقی در حمله روز گذشته داعش به یک مرکز امنیتی در شمال غرب بعقوبه (مرکز استان دیالی) خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ عناصر داعشی به یک مرکز امنیتی پلیس در اطراف روستای الهاشمیات در شرق ناحیه هبهب حمله کردند. و  نیروهای امنیتی پس از این حمله، جستجو برای یافتن عاملان این حمله را آغاز کردند.