قزوین - مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قزوین از بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه استان قزوین با برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام علی معبودی صبح یک‌شنبه در آستانه هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج در نشست خبری که در بستر فضای مجازی برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم با دعای خیر امام زمان هر چه زودتر ویروس کرونا ریشه‌کن شود و بتوانیم بار دیگر در کنار هم قرار بگیریم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: از ۶ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج نام‌گذاری شده و امسال نیز برنامه‌های متعددی طبق سال‌های گذشته اجرایی می‌شود با این تفاوت که به علت شیوع ویروس کرونا اکثریت برنامه‌ها در فضای مجازی و از راه دور برگزار می‌شود و امیدواریم امسال که هفته عقیدتی در ماه رمضان قرارگرفته از این بستر بیشترین بهره را ببریم.

وی گفت: ما در این هفته ۳۰۰ عنوان برنامه داریم که از این تعداد قسمتی را معاونت عقیدتی، بخشی معاونت سیاسی و نیز بخشی در بستر بسیج کارگری و کارمندی و بخشی نیز در توسط بسیج فرهنگیان اجرا خواهد شد.

معبودی توضیح داد: هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج برنامه‌ها با محوریت انتخابات و حضور مردم در این اتفاق عظیم سیاسی و نظریه شهید مطهری در خصوص مردم‌سالاری دینی، بررسی شاخص‌های مسئول در تراز انقلاب اسلامی و تبیین آن‌ها برای مردم، اندیشه ناب شهید مطهری در تربیت معنوی و اخلاق در جامعه، مبارزه با فساد در بستر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، شناخت فتنه‌ها و شناخت رفتار دشمن در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی، جایگاه تعلیم و تربیت در سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان این نکته که برخی از برنامه‌ها به‌صورت محدود و با حضور در فضای باز به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه در سطح استان، تجلیل از فعالان فرهنگی و عرصه تولید، تجلیل از خانواده شهدای عرصه تعلیم و تربیت، تولید و غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از کادر درمان به‌عنوان مدافعان سلامت اهم این برنامه‌ها خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قزوین بیان کرد: نشست‌های بصیرتی، نشست‌های علمی و آزاداندیشی، نشست‌های تبیین ویژگی‌های سردار سلیمانی و به‌عنوان الگو برای نسل جوان از برنامه‌ها حضور بسیجیان و مؤمنان در کمک مؤمنانه که ماه رمضان سه مرحله دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات انس با قرآن، اهدای خون، مسابقه کتاب‌خوانی از آثار شهید مطهری، برگزاری نشست‌های علمی و آزاداندیشی از شاخص‌ترین برنامه‌های حکمت مطهر در تمام رده‌ها است که به لطف خداوند در هفته عقیدتی در جهت تبیین اندیشه و در سطح پایگاه‌ها برگزار شود.

این مسئول بیان کرد: انتخابات برای ما و دشمن بسیار حائز اهمیت است دشمن می‌خواهد ببیند با توجه به مشکلات که مربوط به ناکارآمدی مسئولین است آیا پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند؟
وی افزود: نفس حضور مردم برای دشمن پیام دارد و اگر مردم در این جهت دقیق و با بصیرت حاضر نشوند اسباب شادی دشمن را فراهم می‌کنند از سوی دیگر توجه دشمن به این مسئله است که مردم به چه کسی رأی می‌دهند با شاکله رهبر دشمن مأیوس می‌شود.
معبودی در پایان ابراز کرد: شهید مطهری می‌گوید جمهوری اسلامی از دو بخش غالب و معنا تشکیل شده است و مردم‌سالاری دینی همین دین و اندیشه او بوده که به این مرحله رسیدهاست و ما باید این مسئله را برای مردم بیان کنیم و مردم را به مردم‌سالاری دینی که سعادت است دعوت کنیم.