قزوین-جانشین ستاد کرونا استان قزوین گفت: با عنایت به وضعیت قرمز کرونایی در قزوین مراسم احیا شبهای قدر در زمان محدود و در محیط باز برگزار می‌گردد.

منوچهر حبیبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این موضوع که مراسم شب‌های قدر با رعایت کلیه پروتکل‌ها در استان قزوین برگزار خواهد شد اظهار کرد: با توجه به رنگ بندی قرمز کرونایی در کلیه شهرهای استان قزوین این مراسم صرفاً در فضای باز برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: مدت زمان برگزاری مراسم احیا شب‌های قدر حداکثر دو ساعت می‌باشد و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه نظارت لازم به جهت برگزاری قانونمند مراسم همراه با پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان قزوین اذعان کرد: به منظور تسهیل در برگزاری مراسم شب‌های قدر طرح منع تردد شبانه به صورت استثنا در این سه شب اعمال نمی‌گردد.

وی ادامه داد: رعایت فاصله حداقل ۵/‏۱ متر توسط شرکت کنندگان در مراسمات مورد تاکید است و امیدواریم شهروندان عزیز نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند.

حبیبی تبیین کرد: مراقبین بهداشتی به منظور راهنمایی و کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسمات در کنار شب زنده داران خواهند بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین افزود: یقیناً مسئولین هیئات مذهبی، ائمه جماعات، مداحان و امنای مساجد در کنار استغاثه و شب زنده داری توجه ویژه ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت مردم داشته باشند.

وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی، مساجد، هیئات و مداحان در دورانی که کرونا شیوع یافته است بیشترین همکاری را با ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا داشته‌اند.

حبیبی در خاتمه گفت: انشاالله با دعای مردم در شب‌های پرفضیلت قدر هر چه سریع‌تر جامعه بشریت از شر این ویروس خطرناک رهایی یابد.