قزوین-در پی درگذشت مادر شهیدان سعید و مجید قنبری و خواهر شهید محمد حسین اکبری رضایی امام جمعه و استاندار قزوین در پیام‌های جداگانه ای با تسلیت این ضایعه مادران شهدا را الگوهای بانوان این سرز

به گزارش خبرنگار مهر حاجیه خانم معصومه اکبری رضایی پس از تحمل مدت‌ها بیماری شب گذشته در یکی از بیمارستان‌های قزوین دار فانی را وداع گفت و به جمع فرزندان و برادر شهیدش پیوست.


حاجیه خانم رضایی فرد در طول حیات با برکت خود همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بود و در حالی که برادر و فرزندانش در خط مقدم نبرد با دشمن بعثی حضور داشتند خود نیز همواره در کنار سایر بانوان جهادگر، کار پشتیبانی از رزمندگان را بر عهده داشت.


در پی رحلت این اسوه صبر، آیت الله عابدینی در پیامی درگذشت او را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است:
مصیبت فقدان مادر مؤمنه و بافضیلت شهیدان عبدالحسین و مجید قنبری و خواهر شهید محمدحسین اکبری رضایی‌فرد حاجیه خانم معصومه اکبری رضایی‌فرد، را به خانواده محترم و عموم مردم استان تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند منان برای آن مرحومه سفر کرده به جوار رحمت حق، حشر با صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستارم.
استاندار قزوین نیز در پیامی درگذشت رضایی فرد را تسلیت گفت. جمالی پور در پیام خود با تسلیت درگذشت این مادر و خواهر شهید، مادران شهدا را الگوهای ماندگار برای بانوان این سرزمین دانسته و عنوان کرد: این انسان‌های از خود رسته و به خدا پیوسته سرمایه‌های پر ارزشی هستند که با الگو گیری از بانوی دوعالم حضرت صدیقه طاهره (س) و دخت گران قدرش حضرت زینب کبری (س) فرزندانی برومند، شجاع و مجاهد را تربیت نمودند که همچون یاران امام و مقتدایشان حضرت اباعبدالله الحسین سیدالشهداء (ع) در سپهر نورانی ایران عزیز مانند خورشید تابان درخشیدند.
گفتنی است عبدالحسین قنبری، بیست و پنجم خرداد ۱۳۴۱، در شهر قزوین به دنیا آمد. او به عنوان پاسدار در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور یافت و هجدهم بهمن ۱۳۶۱، با سمت معاون اطلاعات عملیات در رقابیه بر اثر اصابت ترکش گلوله خمپاره به سر، شهید شد.
برادرش مجید قنبری نیز بیست و چهارم بهمن ۱۳۴۷ در شهر قزوین به دنیا آمد و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.
او پانزدهم فروردین ۱۳۶۴، با سمت آرپی‌جی‌زن در طلائیه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.