بانه- معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری بانه گفت: با ارائه راهکارهای عملی و کارشناسی شده حل معضل ترافیک بانه که یکی از مطالبات مهم شهروندان است باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد عزیززاده روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای ترافیک بانه اظهار داشت: افزایش حجم ترافیکی پیش بینی نشده در طراحی خیابان‌های معابر شهری بانه که باعث ایجاد ترافیک سنگین و غیر قابل کنترل شده است.

وی افزود: تلاش می‌شود که بیشترین حجم ترافیکی در ظهر و اوایل شب ایجاد می‌شود با همکاری و هماهنگی همگانی حل شود.

عزیززاده گفت: عامل مهم افزایش ترافیک در این شهر وانت‌های میوه فروش و دست فروشان که در خیابان‌ها و معابر شهری فعالیت می‌کنند.

جانشین فرمانده پلیس راهور بانه نیز در این جلسه گفت: باید دو نقطه از شهر در نظر گرفته شود که برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش و شهروندان نیز به آسانی به این نقاط دسترسی داشته باشند.

رضا عباسی افزود: ۴۰ درصد ترافیک شهری وانت‌های میوه فروش هستند و باید برای کم کردن حجم ترافیک شهر مکان مناسبی برای فعالیت آنها مشخص شود.

وی اظهار داشت: میدان علامه برده‌ره‌شی یکی از مشکلات پلیس راهور در ساماندهی ترافیک شهر است که ترافیکی سنگینی بر این مسیر حاکم است و بعد از آنکه میدان توسعه پیدا کرد به پاتوق وانت بارهای میوه فروشان تبدیل شده است.

عباسی ادامه داد: چراغ‌های قرمز بانه هوشمند نیستند و خط کشی معابر و خیابان‌ها باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.