اهواز- مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: این مانور از روز چهارشنبه هفته جاری در چهار شهرستان اهواز، کارون، باوی و حمیدیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب صدیقی شامگاه سه‌شنبه در خصوص جزئیات این خبر گفت: با توجه به مکاتبات شرکت‌های توزیع نیروی برق و توانیر در خصوص تعیین سهمیه انرژی و اعمال محدودیت در مصارف برق دستگاه‌های اجرایی با هدف شروع اقدامات عملی اصلاح الگوی مصرف در خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس این مانور کاهش ۵۰ درصدی بار مصرفی از ساعت ۱۱ تا ۱۳:۳۰ و کاهش ۹۰ درصدی بار مصرفی از ساعت ۱۳:۳۰ به بعد با نظارت استانداری خوزستان در همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های نامبرده انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: میزان کاهش مصرف برق دستگاه‌ها نیز توسط شرکت توزیع نیروی برق اهواز پایش و نتیجه به مسئولان مرتبط استان اعلام می‌شود.

وی، به ابلاغ مکتوب این موضوع توسط مدیریت بحران به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اشاره کرد و گفت: امید است که این مانور موجب ایجاد آمادگی بیشتر برای کاهش میزان مصرف، مدیریت سهمیه انرژی، ایجاد فرهنگ بهینه مصرف و آماده به کار شدن مولدها و تجهیزات اضطراری دستگاه‌ها برای استفاده در مواقع مورد نیاز به ویژه با توجه به کاهش چشمگیر میزان بارش استان در سال آبی جاری شود.